۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

توجه ولادیمیر پوتین به مسائل قفقاز باعث شد تا بیشترین درصد رای منطقه را از آن خود کند.

بر اساس آمار و نتایج رای­ گیری توسط کمیته مرکزی انتخابات روسیه، مردم جمهوری­ های قفقاز شمالی حضور پر رنگی در انتخابات ۲۰۱۸ ریاست جمهوری داشتند و این منطقه بالاترین میزان رای به ولادیمیر پوتین را ثبت نموده است.

پیش از انتخابات انتظار می­رفت که حدود ۷۶/۶ از آرا این منطقه به رئیس جمهور کنونی اختصاص یابد. ولی نتایج آرا نشان می­دهد که جمهوری­های قفقاز بار دیگر بین هفتاد تا نود درصد آرا خود را به ولادیمیر پوتین اختصاص داده­اند.

در رابطه با حضور حداکثری و رای بالا به ریاست جمهوری کنونی ولادیمیر پوتین در قفقاز دلایل بسیاری را می­توان بر­شمرد. از جمله عوامل این موضوع می­توان به موارد زیر که توسط کارشناسان این حوزه مطرح شده است اشاره نمود:

مهمترین عامل مورد تاکید این است که با وجود وضعیت وخیم بیکاری در جمهوری­ های قفقاز که در بالاترین سطح می ­باشد، تنها راه نجات و زندگی کار در سیستم دولتی و دریافت حقوق از بودجه است که نیروی انسانی به شدت به آن وابسته است.

از جمله دیگر موارد این است که مسئولین و روسای مناطق به صورت ناآشکار و سری به رقابت در انتخابات می­ پردازند تا درصد بیشتری را به مسکو اختصاص دهند و بیشتر جلب توجه نمایند. تبلیغ رسانه­ های گروهی نیز در این اتفاق سهیم هستند، که مردم تحت تاثیر آن قطعا به قدرت حاکم رای می­دهند.

قفقاز معادلات سیاسی روسیه را بر هم زد . یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در این روند این است که هیچ کدام از دیگر نامزدهای انتخاباتی برای توسعه مناطق قفقاز و رفع مشکلات آنان طرح و برنامه خاصی پیشنهاد و مطرح نکرد.

منبع خبر: خبرگزاری آن- قفقاز

https://onkavkaz.com/news/۲۱۶۸-kavkaz-snova-dal-putinu-۹۰-golosov-nacionalisty-i-liberaly-snova-obvinjat-kavkazcev-v-reakcionn.html

تاریخ خبر: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

کد خبر 2925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =