رئیس آژانس فدرال امور اقوام فدراسیون روسیه از ایجاد یک سیستم دیده بانی روابط قومی و دینی در مناطق و هشدار به موقع نسبت به وقوع اختلافات در سطح فدرال و مناطق خبر داد.

"ایگور بارینوف" رئیس آژانس فدرال امور اقوام فدراسیون روسیه در نشست شورای قانون‌گذاران فدراسیون روسیه وابسته به شورای فدرال درباره روند اجرای اختیارات واگذار شده در حوزه مقابله با تروریسم و افراطی گرایی در سطح مناطق توضیحاتی ارائه کرد.

بارینوف یادآور شد که پیشگیری از افراطی گرایی قومی و دینی نیز در حوزه اختیارات وی قرار گرفته­ اند. در چارچوب برنامه «اجرای سیاست­های ملی حکومت» که سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید، برنامه ویژه­ ای برای پیشگیری از افراطی گرایی دینی و قومی تنظیم شد.

رئیس آژانس فدرال امور اقوام همچنین خاطر نشان کرد: "در انجام این کار ما توجه را به بروز پدیده افراطی‌گرایی در سطح مناطق گذاشته ­ایم، زیرا اختلافات در این صورت بیشتر رنگ و بوی قومی قبیله­ای دارند. به همین خاطر، برای ما اهمیت دارد که چه در سطح فدرال و چه در سطح مناطق، کار دقیق انجام شود."

به گفته وی، این آژانس به دستور رئیس جمهور مشغول ایجاد و بکارگیری سیستم دیده­بانی روابط قومی و دینی در مناطق و هشدار به موقع نسبت به وقوع اختلافات است؛ این سیستم در سطح فدرال و مناطق کار می‌کند. پس از جمع ­آوری اطلاعات در یک پایگاه واحد از شبکه ­های مجازی، نوبت به تحلیل و تجزیه آن می‌رسد. وظیفه ارگان­های ذیربط در منطقه این است که سیگنال­ها را به موقع دریافت کرده و نسبت به آن واکنش درست نشان دهند.

در همین جلسه صحبت از دیده ­بانی موضوع اجرای قوانین مهاجرت نیز به عنوان حوزه مرتبط با پیشگیری از افراطی‌گرایی مطرح شد.

به دستور رئیس جمهور، آژانس فدرال امور اقوام آماده است فرمان رئیس جمهور برای سازگاری اجتماعی و همگرایی مهاجران را به اجرا درآورده و پروژه ­ای بر اساس قوانین و مقررات کشور تنظیم کند.

این کار به کاهش خطرات حاصل از تشدید تنش­های اجتماعی در جامعه و تامین توافق و همدلی بین اقوام، بالابردن مطلوبیت مدیریت در فرایندهای مرتبط با مهاجران و همچنین آموزش مهارت­های مربوط به معاشرت بین فرهنگ­ها می­انجامد.

منبع: آژانس فدرال امور اقوام

http://fadn.gov.ru/news/۲۰۱۷/۰۷/۱۳/۳۲۸۰-igor-barinov-na-sovete-zakonodateley-rossiyskoy-federatsii-rasskazal-o-protivodeystvii-ekstremizmu-na-regionalnom-urovne

 

کد خبر 2992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =