به گفته مدیرکل مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی «حلال» طی دو یا سه سال آینده ۷۵ تا ۸۰ درصد گوشت مرغ صادراتی به خارج، از نوع حلال خواهد بود.

"حیدر عزیزاف" مدیر کل مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی "حلال" اظهار داشت جهت‌گیری و سیر صادرات مواد خوراکی و محصولات کشاورزی فدراسیون روسیه به کشورهای آسیایی، شرایطی را ایجاد کرده است که در سال‌های اخیر، سهم صادارت محصولات حلال گوشت مرغ به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

مدیرکل مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی «حلال» تصریح کرد: "به نظر بنده طی دو سه سال آینده ۷۵ تا ۸۰ درصد گوشت مرغ صادراتی به خارج، از نوع حلال خواهد بود. این مسئله واضح است و مرتبط با ژئوپولیتیک ما می باشد، ما این محصولات را به کشورهای جهان عرب و مسلمان صادر خواهیم کرد."

به گفته وی، مرکز استاندارد و گواهی حلال در حال مذاکره و تعامل با این کشورها می‌باشد. "حیدر عزیزاف" همچنین افزود: "مسئولان مربوطه در این کشورها از کیفیت و قیمت محصولات ما اظهار رضایت دارند؛ بسیاری از آنان قصد دارند که نقش دیگر صادرکنندگان از قبیل برزیل را کاهش دهند."

به گفته حیدر عزیزاف صادارت گوشت مرغ حلال در سال ۲۰۱۵  به میزان ۱۵ هزار تن و در سال ۲۰۱۶- ۲۸ هزار تن بوده است. وی تاکید کرد که در سال جاری این شاخص به بیش از ۴۵ تن  افزایش خواهد یافت.

مدیرکل مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی حلال این امر را مورد تایید قرار داد که به منظور صادارت محصولات حلال به این کشورها مسلما بایستی درخواست‌ها و مطالبات مرتبط با نوع گوشت و شرایط آن بر اساس معیارهای کشورهای اسلامی را در نظر بگیریم.

منبع خبر: اینترفاکس

http://www.interfax-religion.ru/?act=news&div=۶۸۶۶۹

کد خبر 3009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =