دومای دولتی در جلسه عمومی تصمیم نهایی برای افزایش حداقل دستمزد، قانونی که ۱۵ سال برای رسیدن به آن تلاش شده است، را اعلام کرد

دولت روسیه، در جلسه عمومی خود در خصوص تصمیم گیری در مورد افزایش حداقل دستمزد نیروی کار در روسیه، تاریخ یکم ماه می (پیش از موعد مقرر) را برای اجرایی ساختن این طرح اعلام نمود. پیشتر قرار بود این طرح هشت ماه دیرتر از تاریخ اعلام شده به مرحله اجرا درآید. روسیه ۱۵ سال بر روی این طرح برنامه ریزی نمود، که در نهایت این طرح در طی سال جاری به اجرا در خواهد آمد. 

در حال حاضر حداقل دستمزد برابر با %۸۵ از حداقل معاش زندگی در روسیه است. از اول ژانویه ۲۰۱۹، میزان حداقل حقوق به ۱۰۰ درصد حداقل معاش در روسیه خواهد رسید. اما در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهاد نمودند تا به این طرح سرعت بخشیده و ۸ ماه زودتر آن را اجرایی سازند. مجلس دوما، به اتفاق آراء از ابتکار عمل رئیس جمهور حمایت کرد و این طرح در جلسه عمومی دوما مطرح و تصویب گردید. این تصمیم نه تنها شامل سه میلیون نفر واجد شرایط بی کار برای دریافت حداقل دستمزد است، بلکه تمامی افراد شاغل در روسیه را نیز شامل می شود. در راستای این طرح، حداقل حقوق و دستمزد در بسیاری از مشاغل مطرح خواهد شد. 

با تصویب این طرح ، یک گام مهم اجتماعی در کشور برداشته می شود، زیرا در طی این سالها حداقل دستمزد از میزان %۱۵-۱۰ از حداقل معاش به میزان ۸۰ درصد و در نهایت ۱۰۰ درصد حداقل معاش زندگی رسیده است. 

پیش از این در بعضی از مناطق روسیه به طور مستقل حداقل دستمزد را بالا برده اند، اما در اکثر موارد، دیگر مناطق از قوانین دولت فدرال پیروی می کنند. اکنون حداقل دستمزد، می بایست به طور صد در صد با حداقل میزان سطح معیشت برابر باشد. 

منبع خبر: خبرگزاری روزنامه روسیه

https://rg.ru/۲۰۱۸/۰۲/۱۶/gosduma-okonchatelno-primet-zakon-o-mrot.html

تاریخ خبر: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

کد خبر 3109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =