کامل حضرت سمیعولین،«سیاست حوزه جوانان ادراه دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان در راستای تقریب جوانان مسلمان، تربیت دینی و اخلاقی، و همچنین آموزش احترام و رعایت اصول و ارزش های اسلامی صورت می گیرد.»

در جریان دهمین اجلاس بین المللی اقتصادی  «روسیه-جهان اسلام: KazanSummit» نمایندگان کشورهای مختلف از اداره دینی مسلمانان روسیه بازدید کردند. در یکی از این ملاقات ها حمزه محمد عبدالوهاب سفیر کنیا و نمایندگان عربستان سعودی با مفتیان جمهوری تاتارستان دیدار داشتند.

 مهمانان مفتی تاتارستان از وضعیت مذهبی در روسیه و جمهوری تاتارستان و تجربه اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان در حوزه توسعه روابط بین مذهبی در کشور دارای ملیت های مختلف ابراز رضایت و خرسندی کردند.

در این ملاقات ها، کامل حضرت سمیعولین از تاریخ ورود اسلام به روسیه، نقض تاریخی شهر بلغار، فعالیت بی وقفه مفتیات در احیا میراث معنوی تاتارستان، نظام آموزش اسلامی و ارزش های حقیقی اسلامی سخن گفت.

حمزه محمد عبدالوهاب که رئیس دیپلماسی بین المللی جوانان مسلمان نیز می باشد با جمعی از دانشجویان کنیا به قازان سفر کردند. در این دیدار مفتی کامل حضرت سمیعولین اظهار داشت، «سیاست حوزه جوانان ادراه دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان در راستای تقریب جوانان مسلمان، تربیت دینی و اخلاقی، و همچنین آموزش احترام و رعایت اصول و ارزش های اسلامی صورت می گیرد. انجمن ها، باشگاه های مباحثه و کنفرانس ها برای جوانان گامی در راستای تقویت جوان مسلمان است و باعث رشد استعدادها و توانایی های آنان می شود و آنان را برای ادامه حیات جامعه مذهبی و رشد آن آماده می کند.»

کامل حضرت سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان در دیدار با نمایندگان عربستان سعودی از تاریخ و سنت های نشر قرآن در تاتارستان گزارشی ارائه داد. بخش مطالعه قرآنی که به ابتکار کامل حضرت سمیعولین تاسیس گردید، در حوزه نشر قرآن فعالیت های جدی و مستمری داشته است. از جمله این فعالیت ها می توان به تلاش ها در راستای نشر قرآن به زبان های تاتاری و روسی اشاره نمود.

منبع خبر: اسلام امروز

https://islam-today.ru/novosti/۲۰۱۸/۰۵/۱۱/muftij-rasskazal-delegatam-kazansummit-o-mezreligioznoj-situacii-v-rossii/

تاریخ خبر: ، ۱۱  می ۲۰۱۸

کد خبر 3152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =