این مسجد به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده ، در سال ۲۰۱۹ در جمهوری خودمختار نخجوان افتتاح شده است .

این مسجد به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده ، رئیس اداره مسلمانان قفقاز و به پاس قدردانی از چهلمین سالگرد فعالیت های شیخ الاسلام بنام ایشان نام گذاری و در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۱۹  در جمهوری خودمختار نخجوان افتتاح شده است .این مسجد واقع در منطقه ای مرتفع با چشم انداز زیبا از روستای دیرنیس در منطقه اردوباد ، شامل یک مناره در پشت سالن ، اتاق هایی در سمت راست ، چپ و عقب است. مسجد به ابعاد ۱۵ در ۱۴ متر  برابر ۲۱۰ متر مساحت دارد.

مسجد ساخته شده دارای یک مناره و یک گنبد است.گنبد مسجد به سبک معماری نخجوان و شرقی ساخته شده ، ارتفاع مناره دارای ۱۹.۶ متر ارتفاع و ۲ متر قطر است.

محوطه سازی گسترده ای انجام و سیستم های روشنایی و آبیاری نصب شده و سیستم گرمایشی نیز فراهم شده است. دارای نمازخانه مجزا برای زنان و مردان است. همچنین فضایی نیز برای دفتر اختصاص داده شده است.در حین ساخت و ساز این مسجد، یک جاده آسفالته جدید به طول ۵۵۰ متر برای دسترسی آسان به مسجد احداث شده همچنین  یک پل ساخته شده و  یک کانال آب ۱۱۰ متری بتونی برای آب رسانی کشیده شد است. در حیاط مسجد مکانی برای وضو گرفتن احداث شده است.

کد خبر 3715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =