در تاریخ 18 مه ، واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان با زاکاری گروس سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری فرانسه در جمهوری آذربایجان دیدار و ملاقات کرد.

در تاریخ 18 مه ، واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان با زاکاری گروس سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری فرانسه در جمهوری آذربایجان دیدار و ملاقات کرد. رئیس مجلس عالی درباره روابط جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان و جمهوری فرانسه در زمینه های علمی ، آموزشی، اقتصادی و تجاری صحبت کرد. رئیس مجلس عالی با اشاره به اینکه زبان فرانسه در 23 مدرسه جمهوری خودمختار تدریس می شود ، در مورد تحقیق انجام شده توسط هیئت بین المللی آذربایجان-فرانسه در نخجوان صحبت کرد.

https://img.nuhcixan.az/news/2021/05/photo_46812.jpg?v=MjAyMS0wNS0xOCAxODo0MTowMw==

زاکاری گروس با ابراز خرسندی  از سفر خود به نخجوان که وطن حیدر علی اف رهبر ملی آذربایجان می باشد و از این استقبال گرم تشکر کرد. سفیر متذکر شد که روابط دو کشور به گذشته های دور برمی گردد و بر اهمیت روابط فرانسه با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان تأکید کرد.

دیدار و ملاقات سفیر فرانسه با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان

سفیر فرانسه در ج.آذربایجان در چارچوب سفر به نخجوان از مرکز فیزیوتراپی دوزداغ بازدید به عمل آورد. وی همچنین به روستای شیخ محمود شهرستان بابک آمده و از امکانات مدرسه بازدید کرد. درباره تاریخ ۴۲ ساله تدریس زبان فرانسوی در این مدرسه به سفیر گزارش دادند. سفیر همچنین از منطقه مسکونی قدیمی کل تپه نیز بازدید بعمل آورده و در خصوص امور تحقیقاتی محققان آذربایجانی و فرانسوی در منطقه بابک  گزارش داده شد. سفیر از مرکز تلقیح مصنوعی نخجوان نیز بازدید بعمل آورد. زاکاری گروس در پایان سفر خود از مرکز استراحتی و تفریحی آغ بولاق و باتابات نیز بازدید نمود.

https://nuhcixan.az/news/resmi-xronika/46812-naxcivan-muxtar-respublikasi-ali-meclisinde-gorus

کد خبر 6273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =