آژانس تحقیقاتی فدرال (FIA) گزارشی را در پرونده ای علیه انتشار مطالب اهانت آمیز در شبکه های اجتماعی به دیوان عالی اسلام آباد ارائه داد.

براساس گزارش مطبوعات، قیصر مسعود، مسئول آژانس تحقیقاتی فدرال (FIA) دیوان عالی اسلام آباد  گزارشی را ارائه داد که براساس آن گزارش ۱۶۷ حساب حاوی محتوای اهانت آمیز مذهبی و سخنان نفرت انگیز در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مسدود شده است.

  درگزارش مذکور آمده: امسال ۱۱۰ حساب توسط مخابرات پاکستان (PTA) مسدود شده است، همچنین در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۲ مورد بررسی و ۴۴ مورد شکایت مربوط به تبلیغات محتوای اهانت آمیز ثبت شده است. در این سال نیز  ۲۸ مورد بررسی و ۱۱ مورد شکایت ثبت شده است.

   بر اساس این گزارش، چهار نفر به اتهام ترویج مطالب اهانت آمیز به درخواست حافظ احتشام یک شهروند پاکستانی دستگیر شدند و به دلیل اثبات جرم، سه متهم محکوم به اعدام و متهمی به ده سال حبس محکوم شده است.

 توضیح:

   به موجب قانون کشور پاکستان، علیه افرادی که به صحابه، معاویه، ابوسفیان و سایر شخصیت های وابسته به بنی امیه اهانت اظهار کنند، شکایت ثبت و افراد اهانت کننده محاکمه می شوند.

اخیرا نیز مواردی در شبکه های اجتماعی از جمله، فیس بوک شناسایی شده اند که برخی از مجبین اهل بیت (ع) متهم به اهانت به قاتلان امام حسین (ع) از جمله شمر، عمر بن سعد و ابن زیاد شده اند و علیه آن ها شکایاتی ثبت شده و دستگیر شده اند.

 https://www.islamtimes.org/ur/news/۲۳۴۵۰۳/%D۸%AD%DB%۸C%D۸%AF%D۸%B۱%D۸%A۲%D۸%A۸%D۸%A۷%D۸%AF-%D۹%۸۵%DB%۸C%DA%BA-%D۸%AA%D۹%۸۸%DB%۸۱%DB%۸C%D۹%۸۶-%D۸%B۵%D۸%AD%D۸%A۷%D۸%A۸%DB%۸۱-%DA%A۹%DB%۹۲-%D۸%AC%DA%BE%D۹%۸۸%D۹%B۹%DB%۹۲-%D۸%A۷%D۹%۸۴%D۸%B۲%D۸%A۷%D۹%۸۵-۶-%D۸%A۷%D۹%۸۱%D۸%B۱%D۸%A۷%D۸%AF-%D۸%AE%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۹%۸۱-%D۹%۸۵%D۹%۸۲%D۸%AF%D۹%۸۵%DB%۸۱-%D۸%AF%D۸%B۱%D۸%AC

 

 

 

 

 

کد خبر 6674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =