روز قدس؛ اوج گیری درگیری ها پس از آن در اراضی اشغالی؛ و جنایات رژیم اشغالگر قدس در جریان آن، بازتاب گسترده ای در رسانه های ایتالیایی زبان داشت.

روز قدس؛ اوج گیری درگیری ها پس از آن در اراضی اشغالی؛ و جنایات رژیم اشغالگر قدس در جریان آن، بازتاب گسترده ای در رسانه های ایتالیایی زبان، به شرح نمونه های ذیل داشت:  

 

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

انتشار برگردان ایتالیایی فتاوای مقام معظم رهبری؛ آیت ا... سید محمد حسین فضل ا...؛ و آیت ا... سید علی سیستانی در خصوص به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس؛ و بیانیه آیت ا... سید علی سیستانی در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در اراضی اشغالی؛ پیام سید حسن نصر ا... به مناسبت روز جهانی قدس؛ و مصاحبه با سید هاشم صفی الدین معاون اجرایی حزب ا... لبنان،  در پایگاه اطلاع رسانی رسمی "اسلام شیعی"، وابسته به انجمن شیعی امام مهدی(عج) شهر رم(https://islamshia.org).

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

خبرگزاری اینترنتی "اینفوپال" (Infopal) با انتشار گزارش هایی با عناوین "جنایات جنگی دنباله دار اسراییل در نوار غزه"؛ "گردهمایی های حمایت از مردم فلسطین در سراسر جهان برگزار می گردد"؛  "۱۰۰ حمله هوایی اسراییلی ها در نوار غزه ظرف ۵ دقیقه"؛ "نوار غزه و کرانه باختری ، جنایات پرشمار اسراییل علیه فلسطینی ها: ۲۰۹ کشته و ۵۶۰۰ زخمی"؛ و... در روزهای اخیر، اخبار تجمعات به مناسبت روز قدس در سراسر جهان؛ و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را پوشش داد(http://www.infopal.it/).

 

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی "فانوس دریایی..." (Il Faro sul mondo)   در گزارش "آشنایی با روز جهانی قدس" این رخداد را معرفی؛ و در گزارشی با عنوان "بیت المقدس توسط سپاه قدس آزاد خواهد شد " در خصوص بیانیه مجلس شورای اسلامی ج.ا.ایران در محکومیت  جنایات رژیم صهیونیستی اطلاع رسانی نمود. این پایگاه همچنین، در گزارش های "نوار غزه شب جهنمی و وحشت"؛ "اسراییل ناتوان در غزه. با حزب ا... چه باید کرد؟"؛   "ایران در کنار مقاومت فلسطین"؛ "فرانسه در گسترش تسلیحات هسته ای به اسراییل کمک می کند"؛ "تل آویو به شهر اشباح مبدل شد"؛ "بنادر ایتالیا از بارگیری تسلیحات ارسالی به اسراییل سر باز می زنند"؛ "آیت ا... سیستانی خواستار حمایت جهانی از فلسطین شد"؛ "اسراییل از گلوله های فسفر در غزه استفاده می کند"؛ "زینب سلیمانی فرمانده نظامی حماس را ستود"؛ و ده ها گزارش دیگر، اخبار روز جهانی قدس؛ و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را پوشش داد(https://ilfarosulmondo.it/).-

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

خبرگزاری "آنسا" (Ansa)  طی گزارشی  با عنوان "خامنه ای: اسراییل پایگاه تروریستی است" سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی قدس و محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را منتشر نمود.

https://www.ansa.it/sito/notizie/mondo/۲۰۲۱/۰۵/۰۷/iran-khamenei-israele-e-una-base-terroristica_۸a۶۳d۳fb-bf۴۵-۴۰۰۲-۹c۸۲-۶۷۴۴۴۱ff۲d۵f.html

آژانس خبری ایتالیا، بیانیه سفارت ج.ا.ایران در رم، به مناسبت روز جهانی قدس را منتشر نمود

https://agenziastampaitalia.it/politica/politica-estera/۵۷۰۸۲-corti-in-cortile-۲۰۲۱-davide-catalano-molte-le-novita-della-۱۳-edizione-come-i-corti-teatrali-e-lgbt

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

خبرگزاری "آ. دی .ان کرونوس" (Adnkronos) ایتالیا در قالب گزارش هایی با عناوین "اسراییل غزه قتل فرمانده جهاد اسلامی"؛ "اسراییل بمباران غزه کودکان در میان قربانیان کمپ پناهجویان" و... پوشش گسترده ای از درگیری ها در اراضی اشغالی داشت.

https://www.adnkronos.com/

 

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

خبرگزاری "آجی" (Agi) ایتالیا با انتشار ده عنوان گزارش، یه طور یکسان، جنایات رژیم صهیونسیتی در اراضی اشغالی؛ و حملات حماس به مواضع این رژیم؛ و واکنش های بین المللی در این خصوص را پوشش داد؛ و در گزارش  "اعراب و یهودیان با هم در خیابان های اسراییل برای گفتن نه به خشونت"، به انعکاس مخالفت های داخلی با جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت

https://www.agi.it/?utm_source=Adwords&utm_medium=cpc&utm_campaign=Traffic&gclid=CjwKCAjwy۴۲FBhB۲EiwAJY۰yQquDIllnrkImQwjnBEki۴J۶jQRW۷۱۸gWSq-SVxIdJN__xh۱x_s۵q۱BoCccUQAvD_BwE

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

بخش خبر سیمای سراسری ایتالیا(Rai News) در گزارش های "خامنه ای: اسراییل پایگاه تروریستی است..."؛ و " خامنه ای: ویروس صهیونیسم به زودی ریشه کن خواهد شد..." بیانیات مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس را اطلاع رسانی نموده؛ و گزارش هایی در خصوص بمباران غزه؛ در خواست پاپ از طرفین مبنی بر توقف کشتار غیر نظامیان؛ و  ممانعت ایالات متحده آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت کشتار غیر نظامیان در ارضی اشغالی را نیز منتشر ساخته است.

https://www.rainews.it/dl/rainews/ricerca.html?s=qods&dominio=rainews   

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

روزنامه پرشمارگان "کوریره دلا سرا" (Corriere della sera) در گزارش "جنگ اسراییل – غزه خمپاره های ایرانی..."، سلاح های حماس در جنگ با اسراییل را متعلق به ج.ا.ایران دانسته؛ و در گزارش "چه کسی می تواند همین حالا جنگ اسراییل و حماس را خاتمه بخشد" به تشریح مواضع ایالات متحده آمریکا؛ اتحادیه اروپا؛ و کشورهای منطقه در خصوص مناقشات اخیر پرداخته است.

https://www.corriere.it/index.shtml

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

روزنامه پرشمارگان  "لا رپوبلیکا" (La Repubblica)  در قالب ده ها عنوان گزارش، اخبار در خصوص آغاز درگیری ها از تظاهرات روز جهانی قدس در اراضی اشغالی؛ آمار  خسارات جانی و مالی درگیری ها؛ موضع گیری ها نظیر بیانیه سفارت ج.ا.ایران در رم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و... را منتشر ساخته؛ و با تمرکز بر گزارش های ویژه نظیر"تقابل اعراب و یهودیان. اینک نزاع به تفکیک اسراییل می انجامد"، مواضع راست گرایان افراطی در رژیم صهیونستی را تکرار؛ و با گزارش " اعلام همبستگی رم با اسراییل: و رای نیروهای سیاسی به صلح" با محتوای اجتماعات شهر رم و بیانیه های دولتمردان ایتالیایی در حمایت از رژیم صهیونیستی؛ با محتوای نقش ج.ا.ایران در حمایت از حماس و حزب ا...؛ و...؛ در این مناقشات جانب رژیم صهیونیستی را گرفته است. (www.larepubblica.it).

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

روزنامه پرشمارگان "ایل مساجرو" (Il Messaggero) در کنار گزارش های پرشمار در خصوص درگیری ها در اراضی اشغالی، در قالب گزارشی با عنوان "پاپ فرانسیس: به نام خداوند بمباران غزه را متوقف کنید" پیام پاپ در خصوص دعوت طرفین به خاتمه درگیری و کشتار غیر نظامیان را منتشر نموده است.

https://www.ilmessaggero.it/vaticano/israele_hamas_vaticano_bambini_papa_francesco_palestina-۵۹۶۳۵۴۲.html

بازتاب رسانه ای اخبار روز فدس و جنایات رژیم صهیونیستی در ایتالیا

رسانه های وابسته به واتیکان نیز، اخبار درگیری ها در اراضی اشغالی را پوشش داده؛ و به ویژه بر خطر تخریب اماکن تاریخی و مذهبی در جریان این درگیری ها تمرکز نموده اند. روزنامه پرشمارگان "اوزرواتوره رومانو" (L’osservatore romano) رسانه رسمی واتیکان هم،  در قالب متنی با عنوان "خون بیگناه"، بیانیه واتیکان در محکومیت کشتار غیر نظامیان در اراضی اشغالی؛ و درخواست پاپ از طرفین برای توقف درگیری ها را منتشر ساخته است(https://www.osservatoreromano.va/it.html).

و...

تحلیل پایانی: تحولات اخیر  بین المللی و منطقه ای، شرایط حاکم بر خاورمیانه و افزایش تنش ها میان ج.ا.ایران و رژیم اشغالگر قدس در پس زمینه تحولات داخلی و مناسباتی هر یک در عرصه بین الملل، توجه ویژه ای را معطوف بیانیه ها و رخدادهای روز قدس نموده بود؛ که در جریان آن بیش از پیش، سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص، در رسانه های ایتالیایی بازتاب یافت؛ و متعاقبا با اوج گیری درگیری ها، اخبار در این خصوص، در مرکز توجه قرار گرفت. در این پوشش خبری، اگر چه غالباً خسارت های جانی و مالی وارده به هر دو طرف گزارش شده؛ اما کفه محکومیت کشتار غیر نظامیان در نوار غزه سنگین تر است؛ و سیاست رییس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در منطقه به ویژه در قبال رژیم صهیونیستی، در برخی رسانه ها نقد؛ و عامل افزایش تنش ها ارزیابی نموده اند.

کد خبر 6735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =