مفتی شیخ راویل عین‌الدین رئیس شورای مفتیان روسیه روز ۱۴ جولای با مارکوس فلوریان ادِرِر سفیر اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار سفیر اتحادیه اروپا در روسیه با رئیس شورای مفتیان فدراسیون روسیه

مفتی شیخ راویل عین‌الدین رئیس شورای مفتیان روسیه روز ۱۴ جولای با مارکوس فلوریان ادِرِر سفیر اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

مارکوس فلوریان، سفیر اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه به منظور دیدار با شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه در مسجد جامع مسکو حضور پیدا کرد. در این دیدار همچنین آقای دمیر محی­الدینوف معاون اول شیخ راویل، روشن عباسوف دیگر معاون وی، ایلدار گالی­یِف مدیر بخش بین‌الملل نیز حضور داشتند.

در جریان این دیدار، شیخ راویل شرح کاملی از فعالیت­‌های شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه را در حوزه‌های مختلف اعم از توسعه زیرساخت‌­های مسلمانان، خدمات اجتماعی، اجرای برنامه‌­های بزرگ­ ابعاد خیریه چه در روسیه و چه در خارج از کشور و همچنین توسعه سیستم آموزش و پروش اسلامی روسیه به وی ارائه کرد.

علاوه بر این، شیخ راویل عین‌الدین، پس از معرفی پروژه­‌های فراملی از قبیل نشست­ بین‌­المللی مسلمانان، کنفرانس بین‌المللی «جاده ابریشم معنوی» و نمایشگاه عکس «تاریخ و سنت اسلام در روسیه» از سفیر اتحادیه اروپا خواستار مشارکت فعال در برنامه‌­ها شد. وی به این نکته اشاره کرد که مسلمانان روسیه از مواضع سازنده و روشن رهبران کشورها در خصوص موضوعات روز بین‌الملل حمایت کامل به عمل می‌­آورند.

مارکوس فلوریان نیز ضمن ارج نهادن به برنامه‌­های متعدد شورای مفتیان روسیه، به سهم بسزای شخص راویل عین‌الدین در تقویت صلح، همدلی و حسن همجواری در جامعه چند قومیتی و چند مذهبی روسیه اشاره کرد. وی آمادگی خود را برای گسترش و تعمیق همکاری‌­ها با مسلمانان روسیه و همچنین تبادل نظر مستمر و منظم درباره موضوعات دارای اهمیت اعلام کرد.

کد خبر 7681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =