هوش مصنوعی به برنامه دروس اجباری دانشجویان اضافه شد

به دستور ویکتور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.او) از این پس موضوع درسی «هوش مصنوعی» در برنامه آموزشی همه رشته­ها گنجانده می­شود. متن این دستور در صفحه «وکانتکت» این دانشگاه درج شده است.

به دستور ویکتور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.او) از این پس موضوع درسی «هوش مصنوعی» در برنامه آموزشی همه رشته­ ها گنجانده می­شود. متن این دستور در صفحه «وکانتکت» این دانشگاه درج شده است.

رئیس دانشگاه توضیح داده است که همه دانشجویان دوره­های حضوری در سال سوم دوره کارشناسی و در سال اول دوره کارشناسی ارشد یا سال سوم و چهارم دوره­ های کارشناسی ارشد پیوسته موظف به گذراندن درس «هوش مصنوعی» هستند. دانشجویان می­توانند از طریق اکانت شخصی خود در دانشگاه اقدام به ثبت نام در این درس کنند.

اواخر ماه جولای وزارت علوم و آموزش عالی خبر داد که برنامه آموزشی فناوری اطلاعات و توسعه هوش مصنوعی آماده شده است. هدف از تدوین این برنامه، کمک به دانشجویان برای توسعه دانش خود درباره هوش مصنوعی و کاربرد آن تبیین شده است. سند راهبردی ملی توسعه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ در سال ۲۰۱۹ از سوی رئیس جمهور به تایید نهایی رسید. در این سند گفته شده که با توسل به رویکردهای فناوری،‌ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ تا ۱ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که در روسیه نزدیک به ۳۷ میلیارد روبل برای پروژه دولتی «هوش مصنوعی» هزینه شده است.

کد خبر 9046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =