در مجموع هفتاد و یک مؤسّسه علمی هندی در رتبه بندی دانشگاه های برتر مجله تایمز سال ۲۰۲۲ میلادی واجد شرایط هستند. این در حالی است که سال گذشته فقط ۶۳ دانشگاه و موسسه های علمی و تحقیقاتی در لیست مجله تایمز به چشم می خوردند.

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

در مجموع هفتاد و یک مؤسّسه علمی هندی در رتبه بندی دانشگاه های برتر مجله تایمز سال ۲۰۲۲ میلادی واجد شرایط هستند. این در حالی است که سال گذشته فقط ۶۳ دانشگاه و موسسه های علمی و  تحقیقاتی در لیست مجله تایمز به چشم می خوردند. در لیست مجله تایمز ۱۶۶۲ دانشگاه، دانشکده و موسسه علمی تحقیقاتی به چشم می خورند که سی و پنج مو سسه علمی هندی در میان هزار دانشگاه برتر نخست می باشند. این مجله لیست خود را برحسب کسب امتیاز در زمینه های مختلف تدوین کرده است. در گزارش تحلیلی این مجله آمده است که پیشرفت های چشمگیر سالهای اخیر در عرصه علمی هند به ویژه مقبولیت دانشگاه ها و موسسات آموزشی هند به لحاظ کیفیت به وجود آمده است. اما در قیاس با کشورهای برتر هنوز راه زیادی وجود دارد.  

در این لیست برای دومین سال متوالی، ایالات متحده(۸) و انگلستان(۲) دانشگاه و موسسه برتر جهان را در بر داشته اند و دانشگاه آکسفورد در انگلستان برای ششمین سال متوالی رتبه اول را کسب کرد.  

در لیست رتبه بندی برتر دانشگاه های مجله تایمز سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۶۶۲ دانشگاه از ۹۹ کشور و منطقه فهرست شده است که نسبت به سال قبل ۱۳۶ افزایش یافته است.

توضیح: دانشگاه ها و موسسه های آموزشی در هند هنوز به سطح بسیار خوبی دست نیافته اند چراکه دچار مشکلات زیادی همچون بروکراسی های اداری، مدرک گرایی، فقدان اساتید برجسته و غیره می باشند.

کد خبر 9453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =