توسعه صنایع خلاق در دستور کار وزارت فرهنگ

الگا لوبیموا وزیر فرهنگ روسیه در جلسه با اعضای کابینه دولت اظهار کرد که کشور نیازمند به طراحی مکانیزم حمایت از صنایع خلاق است.

الگا لوبیموا وزیر فرهنگ روسیه در جلسه با اعضای کابینه دولت اظهار کرد که کشور نیازمند به طراحی مکانیزم حمایت از صنایع خلاق است.

وزارت فرهنگ روسیه روز سوم آگوست موضوع توسعه صنایع خلاق را با اعضای کابینه در میان گذاشت و بر جذب حمایت­های دولت از این حوزه تأکید کرد. به گفته وی، در حال حاضر لایحه قانونی برای تبیین مفاهیم مربوط به صنایع خلاق در حال آماده سازی است، اما به طور همزمان باید سازوکار حمایت­های دولت از این طرح را نیز تدوین کرد. چنانچه این طرح اجرا شود، نمایندگان صنایع دستی و هنرهای تزئینی، هنرمندان موسیقی، سینما، انیمیشن، نقاشی، معماری و بسیاری رشته‌های دیگر را پوشش خواهد داد.

یک گروه خوش­فکر و کاردان در حال طراحی فضایی مناسب برای یافتن راه ­حل­های مناسب و محصولات نوآورانه هستند. چنانچه این طرح را به سایر مناطق کشور تعمیم دهیم و در هر شهر یک آرت‌رزیدنس بسازیم، نمایندگان صنایع مختلف هنر می­توانند از منابع و امکانات آن برای شکوفایی و معرفی هنرهای خود استفاده کنند.

نظریه حاضر برای حمایت از صنایع خلاق پس از برگزاری نشست وزرای فرهنگ «گروه بیست بزرگ» و تأکید وزرای فرهنگ این گروه بر بخش خلاقیت‌های فکری و عملی مردم جوامع به عنوان یکی از نقاط قوت و رشد در حوزه فرهنگ در وزارت فرهنگ روسیه مطرح شد.

کد خبر 10036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =