برگزاری سال فرهنگ و زبان آلمانی در کالنینگراد

برگزاری سال فرهنگ و زبان آلمانی در کالنینگراد در قالب برنامه­های سال آلمان در روسیه برگزار می­شود. این جشنواره به مدت دو هفته در موزه استانی هنرهای زیبای کالنینگراد، فضای فرهنگی «دروازه»، فیلارمونی استانی سوتلانوف، کلیسای جامع، موزه امانوئل کانت، مجموعه فرهنگی «کاتارسیس»، مدرسه صنایع خلاق و در جزیره امانوئل کانت برگزار خواهد شد.

برگزاری سال فرهنگ و زبان آلمانی در کالنینگراد در قالب برنامه ­های سال آلمان در روسیه برگزار می­شود. این جشنواره به مدت دو هفته در موزه استانی هنرهای زیبای کالنینگراد، فضای فرهنگی «دروازه»، فیلارمونی استانی سوتلانوف، کلیسای جامع، موزه امانوئل کانت، مجموعه فرهنگی «کاتارسیس»، مدرسه صنایع خلاق و در جزیره امانوئل کانت برگزار خواهد شد.

از ۲۴ سپتامبر تا ۸ اکتبر جشنواره فرهنگ و زبان آلمانی در کالنینگراد برگزار می­شود. این جشنواره ادامه برنامه­ های مدون چهارگانه ­ای است که در قالب سال آلمان در روسیه پیش­تر در شهرهای کازان، کراسنودار و ولادی واستوک برگزار شده است. در این برنامه افراد با آثار فرانک گائودلیتس و آملی لوزه عکاسان معروف آلمانی آشنا بشوند. در نمایشگاه «رو در رو»، آثار عکاسی از سفر در مسیر «راه خورشید» در آفریقای جنوی و همچنین تصاویر زندگی امروز زنان عرب در قاهره به معرض دید عموم گذاشته می­شوند. انستیتوی گوته یک نمایش موزیکال مشترک با «تئاتر نوین امپراتور» در سنت پترزبورگ آماده کرده است که برگرفته از نمایشنامه «حریق عظیم» است.

در حاشیه برنامه‌های مربوط به سال آلمان در روسیه ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ سیکل متنوعی از برنامه‌های فرهنگی در زمینه تنوع جنبه های مختلف زندگی در آلمان، موضوعاتی با محوریت زبان، فرهنگ و اجتماع این کشور برگزار خواهند شد. به موازات جشنواره­ هایی که در کازان، کراسنودار، ولادی واستوک و کالنینگراد برگزار می­شوند، در اقصی نقاط روسیه نیز، برنامه ­ها و نشست­هایی برای ارتباط جوانان دو کشور و بررسی موضوعات مختلف سازماندهی خواهد شد. برنامه­ ها در زمینه تعمیق همکاری­های هنری، فرهنگی، زبان، آموزش، علوم، جامعه شناسی، اقتصاد و فن آوری هستند. سفارت جمهوری فدرال آلمان در روسیه، مدرسه زبان آلمانی گوته و شواری تجارت خارجی آلمان و روسیه برنامه­های سال این کشور را به صورت مشترک اجرا خواهند کرد.

کد خبر 10043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =