مراکز تبلیغات ضد روسی در اروپا

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت که مراکز تبلیغاتی ضد روسی در ریگا، تالین و ورشو فعالیت می‌کنند و در هر فصل ده‌ها متخصص تربیت می‌کنند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت که مراکز تبلیغاتی ضد روسی در ریگا، تالین و ورشو فعالیت می‌کنند و در هر فصل ده‌ها متخصص تربیت می‌کنند.

او در ملاقات با کارکنان شرکت کراسماش که موشک‌های سرمت تولید می‌کند گفت: اخبار امروزه به یکی از انواع سلاح تبدیل شده است. یک مرکز استراتژی تبلیغاتی در ریگا ایجاد شده است در تالین و ورشو هم چنین مراکزی ایجاد شده است. سلاح‌های خبری در آنجا ایجاد می‌شوند و سپس در سراسر کشور ما ارائه و توزیع می‌شوند.

وی افزود که از جمله فعالیت‌های این مراکز انتشار شایعات مختلف است، از این ساختارها بوی خوبی نمی‌آید. بعید است که شما بتوانید لااقل یک مرکز را در کشور ما نام ببرید که به تربیت متخصصانی برای حملات خبری اشتغال داشته باشد. ما چنین متخصصانی را تربیت نمی‌کنیم. اما در اروپا چندین مرکز وجود دارد که به تربیت چنین متخصصانی از بین شهروندان کشور ما مشغول هستند.

به گفته وی اینگونه مراکز غربی فضای خبری اینترنت را رصد می‌کنند، کسانی را که چیز خوبی نمی‌نویسند شناسایی می‌کنند و سپس آنها را دعوت به کار همراه با بورسیه می‌کنند. و اینها فقط چند نفر نیستند، هر سه ماه یکبار ده‌ها نفر از اینها مهر فارغ التحصیلی می‌خورند.

ضمنا وی خاطرنشان کرد که وزارت دفاع روسیه توجه ویژه‌ای به مقوله اخبار دارد. وی روزنامه کراسنایا زوزدا و کانال رادیویی تلویزیونی زوزدا (هر دو متعلق به وزارت دفاع هستند) را شاهد این امر دانست.

کد خبر 10044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =