چهارمین جشنواره بین المللی فیلم خلاقیت و نو آوری در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهرماه) در شهر بنگلور پایان پذیرفت. در مراسم اختتامیه این جشنواره بین المللی خلاقیت جناب آقای «ساراوانا پراساد»، موسس و مدیر آکادمی فیلم نوآورانه در سخنرانی اختتامیه گفت

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم خلاقیت و نو آوری در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷  مهرماه)  در شهر بنگلور پایان پذیرفت. در مراسم اختتامیه این جشنواره بین المللی خلاقیت جناب آقای «ساراوانا پراساد»، موسس و مدیر آکادمی فیلم نوآورانه در سخنرانی اختتامیه  گفت: "ما از میزبانی چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم خلاقیت در سال ۲۰۲۱ خوشحال هستیم و مفتخریم که فرصتی برای تجربه بازارهای خارج از کشور، ترویج گردشگری و یافتن استعدادهای فرامرزی باشد. در این دوره از جشنواره که به مدت چهار روز به طول انجامید ۷۶ فیلم از ۳۰ کشور جهان در ۴۵ زبان مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید و به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: هدف اصلی این جشنواره شناساندن جاذبه های جهانگردی کشورهای مختلف به مخاطبان است و یافتن استعداد های جدید در عرصه سینما و معرفی آنها به جامعه سینمای دنیا می باشد و خوشبختانه از افتتاح اولین دوره جشنواره تا کنون کشورهای بسیاری با دبیرخانه جشنواره همکاری شایسته ایی داشته اند.   

پیرو درخواست های قبلی دبیرخانه جشنواره بین المللی خلاقیت و نو آوری،  آشوری وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مورد توامندی های سینمای جمهوری اسلامی سخنانی را در قالب کلیپ بسیار کوتاه در حدود ده دقیقه ای تهیه کردند. ایشان در کلیپ ضمن عرض تشکر از دست اندرکاران این جشنواره بین المللی گفتند: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران جایگاه سینمای ایران به  سوی تعالی و ارزش گرایی پیشرفتهای چشمگیری داشته است. امروزه در ایران جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می گردد که در آن از کشورها بسیاری شرکت می کنند. سینمای ایران سینمایی ارزشی با رعایت معیار های اخلاقی و انسانی است. کارگردانان برجسته ایرانی با طرح های جدید و خلاقانه آثاری را تهیه می کنند که برای همه اقشار جوامع جالب و جذاب می باشد. در بسیاری از جشنواره های دنیا آثار سینمایی ایران برنده جوایز مختلف می شوند. سینمای ایران ارزش های انسانی و خانوادگی را در معرض نمایش می گذارد. سینما نقش کلیدی در همه جوامع دارد و قابلیت تاثیر گذاری عمیق در مردم دارد.

ایشان افزودند: معیار های اخلاقی برای مردم هر کشوری مهم است و تکنیک های استفاده شده در فیلم ها و آثار ایرانی بسیار متنوع و جالب اما ساده است. فیلم های ایرانی برای نسل جوان بسیار مناسب هستند چراکه دارای پیام های اخلاقی بوده و می تواند ارزش های انسانی را در ایشان ارتقاء دهند. امیدوارم که عزیزان از فیلم های ایرانی لذت ببرند.   

 خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی هندوستان با همکاری قابل تقدیر اداره کل محترم همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری شایسته بنیاد سینمایی فارابی چهار اثر سینمای ایران را به نام های " قطار شب " به کارگردانی حمید رضا قطبی ، "مسیر معکوس" به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، "مرده خور" از صادق دقیقی و "سینما شهر قصه" از کارگردان کیوان علی محمدی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمود.  شایان ذکر است که مسئولان جشنواره مذکور از زمان برگزاری نخستین جشنواره تاکنون که چهارمین جشنواره است با خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی همکاری داشته اند و نیز در نشستهای مشورتی از تجارب یکدیگر استفاده نمودند.     

لازم به ذکر است که در بروشور چهارمین جشنواره بین المللی فیلم خلاقیت بخشی به جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شد

کد خبر 10091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =