دادگاه عالی کلکته به سازمان آروگیا بهارتی که تحت حزب افراط گرای آر اس اس فعالیت می کند، اجازه داد تا یک کارگاه آموزشی در مورد چگونگی ایجاد نوزادان برتر از نظر ژنتیکی برگزار کند، اما دادگاه عالی بر اینکه هیچ فرآیند درمانی در این کارگاه قابل اجرا نیست، تاکید کرد.

دادگاه عالی کلکته به سازمان آروگیا بهارتی که تحت حزب افراط گرای آر اس اس فعالیت می کند، اجازه داد تا یک کارگاه آموزشی در مورد چگونگی ایجاد نوزادان برتر از نظر ژنتیکی برگزار کند، اما دادگاه عالی بر اینکه هیچ فرآیند درمانی در این کارگاه قابل اجرا نیست، تاکید کرد.

جالب آنست که یک مقام رسمی هند، هفته گذشته به سازمان ملل اعلام کرد که: هندوستان سرزمین گاندی و بودا است و افزود که: "ما نمی توانیم طرز تفکری نژادپرستانه داشته باشیم". حال با این کارگاه وی چه توضیحاتی را ارئه خواهد داد؟

حزب تندروی آر اس اس، درحال حاضر حزبی که دولت را اداره می کند؛ در راستای دیدگاه "آینده امید بخش" خواستار  کارگاه آموزشی با عنوان نوزدانی با «ضریب هوشی بالا و چهره ای زیبا»  برای خانواده های هندی تیره پوست شده است.

چه آنرا نژادپرستی بنامیم و چه حیله گری، به هر حال دادگاه عالی کلکته در روز جمعه تصمیم گرفته است تا برای سازمان آروگیا بهارتی که زیرمجموعه حزب آر اس اس است، مجوز برگزاری برنامه ای را صادر کند که درآن ضمن رعایت شرایط خاص، روش تولید مثل فرزندانی قد بلند با ظاهری زیبا!  را به والدین آموزش دهند. طبق گزارش ان دی تی وی، هدف این کارگاه که در کلکته برگزار شد این بود که به والدین رازهای باستانی در مورد چگونگی تولید مثل یک "سوسانتان"، به معنی کودک فوق العاده، را بگویند. این برنامه پس از مراجعه کمیسیون حمایت از حقوق کودک بنگال غربی به این دادگاه شکل گرفت.

این کارگاه آموزشی با قیمت ۵۰۰ روپیه برای هر زوج ، توسط دکتر کریشما ناروین ، مدرس مهمان دانشگاه آیورودای گجرات  واقع درجمناگر برگزار می شود.

دکتر هیتش جانی که او نیزاز اساتید دانشگاه آیورودای گجرات است به خبرنگار ان دی تی وی گفت: امروزه درعلم ژنتیک، فرآیندهای مهندسی ژنتیک در ویترو، شرایط و ظروف خاص مربوط به این فرآیندها، صورت می گیرد. در حالیکه در روش "گاربها سانسکار" که از آن سخن می گویند، آنها قادر می شوند تا فرآیند مهندسی ژنتیک را در ویوو، و در درون خود رحم مادر انجام دهند.

دادگاه با این شرایط اجازه برگزاری این کارگاه را داد که: هیچ هزینه در باره آن اخذ نشود، اجرا کنندگان فقط اجازه سخنرانی خواهند داشت و هیچگونه فرآیند درمانی نباید در آن صورت پذیرد. همچنین خواست تا این رویداد فیلم برداری شده و به دادگاه ارسال گردد.

تارنمای مرکزِ گاربهاویگوان آنوساندهان در این باره می گوید: "گاربها سانسکار یک روش اثبات شده علمی است ، روش شگفت انگیز آموزش و رشد و پرورش و مهرورزی به فرزند قبل از تولد و در دوره بارداری می باشد. به همین منظور ، آنها از زوجین می خواهند " تا با انجام کارهای نیک، خود را به سطحی ارتقاء دهند تا یک روح الهی آنها را به عنوان والدین خود برگزیند. آنها می گویند فرزندانی که بعد از فرآیند گاربها سانسکار به دنیا می آیند رشد ذهنی دوران کودکی آنها بسیار سریعتراست. به طور مثال آنها می توانند زودتر از بقیه کودکان جمله بسازند. همچنین آنها نسبت به سایر بچه ها شجاع تر وخلاق ترهستند و ویژگی هایی مانند لجوجی و خودسری در آنها کمتر است. آنها همچنین ادعا می کنند که اگر گاربها سانسکار در مرحله برنامه ریزی با جدیت و توجه کامل آغاز شود ، می تواند میزان ابتلا به بیماریهای ارثی را کاهش دهد. در نهایت ، این سازمان می گوید که همه اینها در"تولید مثل فرزندان برتر" کمک می کند. آنها این کار را از طریق گیاهان دارویی آیورودیک، درمان های پانچکارما و با تنظیم رژیم غذایی، از طریق یوگا، سی دی های موسیقی و برنامه های عملی انجام می دهند.

توضیح: حزب ار اس اس شالوده اصلی دولت مرکزی هند محسوب می گردد و در تمامی آشوب ها علیه مسلمانان نقش کلیدی را به عهده دارد. این حزب تنها هند را به عنوان یک کشور با یک مذهب . آن هم هندوئیسم می پذیرد و از همه افراد می خواهد که با رجعت از آیین هندوئیسم پیروی کنند. افزون بر آن این حزب خواستار افزایش جمعیت هندوها در جهان نیز است و تمامی این اقدامات در این راستا می باشد.

روزنامه تایمز آف ایندیا

کد خبر 1036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =