دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان گفت: کشورهای اسلامی از نظر تروریسم و اسلام هراسی با چالش های بزرگی روبرو هستند و با همکاری نزدیک می شود این مشکلات را برطرف کرد.

  دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان گفت: کشورهای اسلامی از نظر تروریسم و اسلام هراسی با چالش های بزرگی روبرو هستند و با همکاری نزدیک می شود این مشکلات را برطرف کرد. وی گفت: ما باید با یکدیگر همکاری کنیم تا تصورات جهان را در خصوص به اسلام هراسی تغییر دهیم.

   وی این اظهارات را در گفتگو با عادل بن عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عرب که روز دوشنبه وی را در کاخ ریاست جمهوری در اسلام آباد دیدار کرد، بیان کرد.

    رئیس جمهور پاکستان از کشورهای اسلامی خواست، برای تغییر تصور جهان از اسلام هراسی با یکدیگر همکاری کنند.

    دکتر عارف علوی گفت: پاکستان به روابط با کشورهای خاورمیانه اهمیت ویژه ای می دهد و به دنبال تقویت بیشتر روابط با کشورهای منطقه در همه زمینه های مورد علاقه متقابل است.

    رئیس جمهور گفت: پاکستان تلاش می کند تا صلح را در منطقه به ویژه در افغانستان گسترش دهد.

    وی به رئیس پارلمان عرب گفت: هند در نسل کشی مسلمانان منطقه جامو و کشمیر اشغالی دست دارد.

    وی افزود: پاکستان خواهان ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی مطابق با قوانین بین المللی است.

    علاوه بر این، محمد صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: پاکستان به همکاری و روابط دوجانبه با کشورهای عربی اهمیت زیادی می دهد.

    وی گفت: روابط پاکستان با همه کشورهای مسلمان و به ویژه کشورهای عربی ایده آل است.

    وی تصریح کرد: پارلمان عربی برای ما بسیار مهم است، زیرا این پارلمان پایگاه مشترک کشورهای عربی است و نقش کلی پارلمان عرب لایق قدردانی بسیار است.

    وی افزود: پاکستان برای پیوستن به پارلمان عرب به عنوان عضو ناظر آمادگی دارد.

    لازم  به ذکر است هیأت پارلمان عرب با دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان، محمدصادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان و شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد و مسائل مهمی از جمله همکاری دوجانبه، روابط نهادی و دیپلماسی پارلمانی را مورد بحث قرار داد.

کد خبر 10912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =