دکتر عارف علوی،رئیس جمهور اسلامی جمهوری پاکستان در پیام خود به ملت به مناسبت روز اقلیت ها ، ۱۱ اوت ، گفت: پاکستان خدمات اقلیت ها را هر ساله در ۱۱ اوت در زمینه آموزش و پرورش، علوم، قضاوت و خدمات ملکی را به رسمیت می شناسد. این روز را به عنوان "روز اقلیت" جشن می گیرم.

دکتر عارف علوی،رئیس جمهور اسلامی جمهوری پاکستان در پیام خود به ملت به مناسبت روز اقلیت ها ، ۱۱ اوت ، گفت: پاکستان خدمات اقلیت ها را هر ساله در ۱۱ اوت در زمینه آموزش و پرورش، علوم، قضاوت و خدمات ملکی را به رسمیت می شناسد. این روز  را به عنوان "روز اقلیت" جشن می گیرم.

وی گفت: اقلیت ها نقش تحسین برانگیزی در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا کردند. من خوشحالم و می توانم بگویم اقلیت ها در پاکستان از همه حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخوردارند و این حقوق طبق قانون اساسی پاکستان تضمین شده است. همچنین دین ما اسلام نیز حقوق اقلیت ها را به طور کامل به رسمیت می شناسد و حامی قوی حمایت از حقوق آن ها است.

هیأتی پارلمانی به رهبری سناتور آمارو، رئیس مجلس ملی نیجر، با رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

دکتر علوی گفت: پاکستان امسال به ۱۰۰ دانشجوی نیجریه برای تحصیل در پاکستان بورسیه تحصیلی می دهد. همچنین توافق تجاری ترجیحی نیز برای ارتقاء تجارت مورد نیاز است. رئیس مجلس ملی نیجر گفت: نیجریه مشتاق است در زمینه های مختلف با پاکستان همکاری کند.

کد خبر 10936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =