سنت استقبال مردم پاکستان از سینما در ایام عید

صنعت فیلم پاکستان در چند سال اخیر از حالت کلاسیک و بی محتوی خارج شده و سعی کرده است با پرداختن به موضوعات اجتماعی و انعکاس دغدغه های جامعه در سالن سینماهای این کشور جا پایی برای خود باز کند. با این حال فیلم های پاکستانی برای رقابت با نفوذ فیلم های هندی و هالیودی در این کشور فاصله دارند.

صنعت فیلم پاکستان در چند سال اخیر از حالت کلاسیک و بی محتوی خارج شده و سعی کرده است با پرداختن به موضوعات اجتماعی و انعکاس دغدغه های جامعه در سالن سینماهای این کشور جا پایی برای خود باز کند. با این حال فیلم های پاکستانی برای رقابت با نفوذ فیلم های هندی و هالیودی در این کشور فاصله دارند. با توجه به اینکه بر اساس یک سنت نانوشته خانواده های پاکستان در ایام عید به سالن سینماها می روند تا فیلم مورد علاقه خود را ببینند رقابت بین فیلم های پاکستانی با فیلم های غربی افزایش یافته است. فیلم سازان پاکستان از صاحبان سینماهای این کشور برای اینکه در ایام عید فیلم های هالیودی را به جای فیلم های پاکستان پخش می کنند به شدت انتقاد می کنند.  

پس از اکران ۴ فیلم پاکستانی در عید فطر امسال، اکنون ۳ فیلم دیگر پاکستانی برای اکران در ایام عید قربان آماده شده است.

قبل از عید فطر آخرین باری که در پاکستان فیلم اکران شده بود در سال ۲۰۱۹ به مناسبت عید قربان بود که پس از آن سینماها در مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه گیر شدن کرونا تعطیل شدند.

تقریباً پس از دو سال در عید فطر امسال فیلم های مختلفی بویژه فیلم کمدی و اکشن "نباید بترسی" به کارگردانی صبا قمر و زاهد احمد، فیلم سرگرمی " بزار در حال خودم باشم" از  هانیه عامر و علی رحمان،  فیلم "سرگیجه" به کارگردانی نیلم منیر و احسن خان و فیلم "دم مستم" از امر خان و عمران اشرف بر روی پرده سینما قرار گرفت.

امسال در ایام عید قربان نیز فیلم های " زنده باد قائد اعظم" از فهد مصطفی و ماهیرا خان، فیلم "به لندن نمی روم" از  همایون سعید، ماهش حیات و کبری خان و فیلم "لافنگ " از  سامی خان و نازیش جهانگیر در سالن سینماها به نمایش درخواهد آمد.

فیلم قائد اعظم زنده باد

فیلم اکشن و کمی کمدی "قائد اعظم زنده باد" با بازی نبیل قریشی و فضا علی میرزا از ۱۹ تیرماه به مناسبت عید سعید قربان اکران می شود که در آن فهد مصطفی به صورت کامل در نقش یک پلیس ایفای نقش می کند

فهد مصطفی ابتدا به عنوان یک مفسد و سپس به عنوان یک پلیس صادق در این فیلم ظاهر می شود.

این پنجمین فیلم فهد مصطفی بازیگر معروف و پرآوازه پاکستانی است که با فیلمسازان نبیل قریشی و فیضاعلی میرزا همکاری می کند.

با وجود اینکه فیلمبرداری فیلم "زنده باد قائد اعظم" پس از شروع آن در سال ۲۰۱۹ در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، اما با به دلیل تعطیلی سینماها در اثر شیوع کرونا این فیلم از اکران باز ماند. 

انتظار می رفت که این فیلم در سال ۲۰۲۱ اکران شود اما این اتفاق نیفتاد اما حالا بالاخره به مناسبت عید قربان قرار است اکران شود.

منبع خبر: روزنامه داون – ۲ ژوئیه مطابق با ۱۱ تیر

لینک خبر:

https://www.dawnnews.tv/news/1184412/

کد خبر 13055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =