با حضور رئیس جمهور ترکیه؛ مرکز فرهنگی اسلامی رجب طیب اردوغان در کرواسی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه رسمی « مرکز فرهنگی اسلامی رجب طیب اردوغان» در سیساک کرواسی، با حضور رئیس جمهور ترکیه برگزار شد.

مراسم افتتاحیه رسمی « مرکز فرهنگی اسلامی رجب طیب اردوغان» در سیساک کرواسی، با حضور رئیس جمهور ترکیه برگزار شد.

اردوغان طی سخنانی در این مراسم گفت: این مرکز با معماری باشکوه خود که ترکیبی از طرح های سنتی و مدرن به شکلی بسیار زیبا ساخته شده است، زیبایی خاصی به شهر سیساک، شهر رودخانه ها بخشیده است.

وی با یادآوری اینکه شش سال پیش در جریان سفر خود به کرواسی برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد پذیرش قانونی و نهادی دین اسلام توسط پارلمان کرواسی، پیام های معناداری از زاگرب به کل اروپا و جهان علیه تبعیض و بدبینی نسبت به اسلام به اروپا و جهان داده شد. امروز بار دیگر پیام های مهمی در مورد دوستی، برادری، صلح و مدارا از کرواسی به جهانیان ارسال شد.

رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی رجب طیب اردوغان برای ساکنان کرواسی، سودمند باشد و نماز و عبادت در این مسجد زیبا مورد قبول خداوند قرار گیرد.

همچنین علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه که در این مراسم حضور داشت، اظهار داشت: این اثر شاخص مهمی از ارزشهای اسلامی و تمدنی ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل تاسیس این مرکز افزود: این اثر برجسته بر مبنای برادری و با دستورات و پیگیری های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بنا شده است تا برادران ما در کرواسی بتوانند در کمال امنیت و آرامش عبادات خود را به جا بیاورند و نشان دهنده اعتقاد، برادری دینی و تمدنی ماست و شاخص مهمی از ارزش های متعالی آن مانند صلح و آرامش است.

سپس با خواندن اذان توسط رئیس سازمان دیانت، مرکز فرهنگی اسلامی رجب طیب اردوغان با بریدن روبان رسما افتتاح شد.

لازم به ذکر است که این مرکز فرهنگی با مساحت ۱۲ هزار متر مربع از دو ساختمان کنار هم تشکیل شده است. یکی ساختمان مسجد است که در دو طبقه و با زیربنای ۵۴۹ متر مربع ساخته شده و گنجایش ۵۸۶ نفر را دارد. دیگری ساختمان اداری که در مجموع از ۴ طبقه تشکیل شده و دارای بخش هایی مانند مرکز انفورماتیک، پذیرایی، وضوخانه، باشگاه جوانان، سالن کنفرانس، کتابخانه، کلاس های آموزشی، ساختمان مدیریت، مهمانسرا و اقامتگاه می باشد.

منبع: سایت رسمی سازمان دیانت ترکیه

تاریخ:۱۴۰۱/۰۶/۱۵

کد خبر 13390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =