انصراف شرکت هواپیمایی ملی پاکستان در پوشش مناسب میهمانداران زن

به دنبال طرح شکایت شهروندان پاکستانی بابت پوشش نامناسب میهمانداران زن در شرکت هواپیمایی ملی این کشور چند روز پیش مدیران این شرکت در ابلاغیه ای میهمانداران را موظف به پوشیدن لباس زیر به نحوی که بدن آنها مشخص نباشدکرده بود اما تنها با گذشت چند روز این شرکت این ابلاغیه را پس گرفت.

به دنبال طرح شکایت شهروندان پاکستانی بابت پوشش نامناسب میهمانداران زن در شرکت هواپیمایی ملی این کشور چند روز پیش مدیران این شرکت در ابلاغیه ای میهمانداران را موظف به پوشیدن لباس زیر به نحوی که بدن آنها مشخص نباشدکرده بود اما تنها با گذشت چند روز این شرکت این ابلاغیه را پس گرفت.  

شرکت هواپیمایی ملی پاکستان موسوم به PIA دستورالعمل هایی را در مورد پوشش لباس برای خدمه هواپیما صادر کرد اما این اقدام نیز با انتقاد برخی کاربران در فضای مجازی از جمله هنرمندان بویژه بازیگران و خوانندگان روبرو شد. 

بعداً، بخش منابع انسانی این شرکت هواپیمایی بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرد که سیاست کد لباس برای بهبود استاندارد لباس کارکنان بوده است، اما در نامه سهوا از کلمات نامناسب استفاده شده است.

 مسئول ارشد بخش منابع انسانی در توضیح کتبی گفت که "شخصا پشیمان هستم، اما می توان از کلمات مودبانه و مناسب در نامه استفاده کرد."

لازم به ذکر است که سازمان هوانوردی پاکستان دو روز پیش دستورالعملی در خصوص پوشش مهمانداران شرکت هواپیمایی ملی این کشور صادر کرده بود که در آن به کلیه مهمانداران زن و مرد دستور داده شده بود هنگام پوشیدن لباس فرم، لباس زیر بپوشند.

در این یادداشت آمده بود که مشخص شده است که برخی مهمانداران هوایی در حالی که لباس فرم ویژه شرکت هوایپمایی می پوشند لباس زیر نمی پوشند و این اقدام آنها باعث شد تا این شرکت مورد سرزنش برخی شهروندان قرار گیرد. طی دستورالعملی همه میهمانداران را در راستای هویت و شناخت ملی مجاب به پوشیدن لباس زیر کردیم.

واکنش هنرمندان پاکستانی

پس از انتشار این دستورالعمل این اداره مورد انتقاد برخی کاربران در فضای مجازی و بازیگران و هنرمندان قرار گرفت.

انصراف شرکت هواپیمایی ملی پاکستان در پوشش مناسب میهمانداران زن

هنرمندان پاکستان مشتمل بر بازیگران، خوانندگان و دیگر فعالان هنری از اقدام شرکت هواپیمایی ملی در صدور دستور العمل برای تصحیح پوشش میهمانداران زن و مرد را اقدام غیر ضروری توصیف کرده از مدیران شرکت خواستند تا به جای تمرکز به موضوع پوشش به مباحث مهمتر از جمله امنیت مسافران و خدمات بهتر توجه کنند.

شرمن عبید چینو، فیلمساز برنده اسکار، با به اشتراک گذاشتن اسکرین شات این خبر، مسئولی را که به خدمه هواپیما دستور پوشیدن لباس زیر را داده بود، افسر ضد زن نامید و نوشت که وقتی چنین افرادی ارتقاء یابند، این اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه نوشت که شرکت هواپیمایی کشوری ما یک میلیون مشکل دیگر دارد اما مسئولان ضد زن فقط مشکل لباس زیر را دید. انوشا اشرف بازیگر سینما نیز با ابراز تعجب از بخشنامه پوشیدن لباس زیر مهمانداران هواپیما نوشت چه خوب بود که به میهمانداران هواپیما دستور داده می شد که لباس کامل، تمیز در پرواز پوشیده به اقدامات پیشگیرانه و ایمنی نیز اهمیت دهند.

او نوشت که  مردان باید از خیره شدن و دیدن لباس زیر مهمانداران زن دست بردارند. انوش اشرف نوشت که مدیریت باید برای بهبود کل شرکت هواپیمایی ملی انرژی صرف کند. عدنان صدیقی، هنرپیشه ارشد، نیز از دستور به مهمانداران هواپیما برای پوشیدن لباس زیر ابراز تعجب کرده و نوشت که شرکت هواپیمایی ابتدا باید ایمنی و اقدامات احتیاطی را بهبود بخشد.

عدنان صدیقی نوشت که مدیریت شرکت "پی آی ای "باید انرژی و پول خود را صرف بهبود ایمنی و خدمات به جای آراستن مهمانداران هوایی کند.

پس از مدتی ،مدیریت شرکت هواپیمایی ملی پاکستان بلافاصله نامه حاوی دستورالعمل مربوط به کد لباس را پس گرفت.

منبع خبر: روزنامه داون و نیوز

لینک خبر: https://wikitechlibrary.com/news/2022/09/pia-should-focus-on-security-rather-than-undergarments-of-air-hostesses-showbiz-celebrities/

https://www.dawnnews.tv/news/1188966   

کد خبر 13574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =