پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

همه ما در مقطعی از زندگی خود از یک موزه بازدید کرده ایم، چه در طول اردو با مدرسه یا همراه با خانواده در تعطیلات. موزه ها ابزار مهمی برای تبادل فرهنگی، غنی سازی فرهنگ ها و توسعه درک متقابل، همکاری و صلح میان مردم هستند. شورای بین‌المللی موزه‌ها در سال 1977 «روز بین‌المللی موزه‌ها» را به منظور افزایش آگاهی عمومی از نقش موزه‌ها در توسعه جامعه ایجاد کرد.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد. به احتمال زیاد، می توانید موزه ای در شهر خود پیدا کنید که هر کدام موضوع اصلی را پوشش می دهد. بیرون رفتن از محل یا موسسات آموزشی خود برای گسترش بیشتر دانش، به ویژه برای رشد نسل های جوان بسیار مهم است. ممکن است دانش آموزی با الهام از اینکه دانشمند، رهبر، موسیقیدان یا نویسنده شود، موزه را ترک کند. موزه ها دارای چیزی هستند که کلاس درس ممکن است نداشته باشد.

نگاهی به این موزه های فرهنگی، غنی و حفاظت شده در شهرهای مختلف پاکستان بیندازید…

موزه ملی پاکستان

موزه ملی پاکستان در شهر کراچی قرار دارد. این موزه در سال 1967 تاسیس شد و دارای مجموعه ای از بیش از 15000 شی از سراسر پاکستان است. موزه ملی پاکستان برای هر کسی که بخواهد به دلخواه خود از آن بازدید کند رایگان است. این یک مکان عالی برای یادگیری است. مکانی که می توانید در مورد تاریخ، فرهنگ، علم و فناوری و هنر اطلاعات کسب کنید.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه لاهور

موزه لاهور در دوره بریتانیا (1849-1947) ساخته شد. این بنا با عظمت و آثاری از معماری مغول با آجرهای قرمز رنگ است. موزه لاهور دارای قدیمی ترین مجموعه اشیاء فرهنگی، هنری و تاریخی است، این موزه یکی از پربازدیدترین موزه های پاکستان است. که شامل: نسخه های خطی کمیاب، مجسمه‌های گانهارا، نقاشی‌های مینیاتوری و سکه‌ها و پول‌های قدیمی است که تاریخی پاکستان را به نمایش میگذارد. مجموعه های موجود در این موزه نظر بسیاری از محققان، گردشگران و دانشجویان را به خود جلب کرده است. بنابراین، اگر هنوز از موزه لاهور بازدید نکرده اید، باید به زودی برای سفر برنامه ریزی کنید.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه تاکسیلا

موزه تاکسیلا مجموعه قابل توجهی از هنر "گانداران" را در خود جای داده است. بیشتر اشیایی که در موزه تاکسیلا به نمایش گذاشته شده است از خرابه های تاکسیلا باستانی کشف شده است. بیش از 4000 اشیاء از جمله سنگ، طلا، نقره، مجسمه‌ها، مجسمه‌های سنگی، ابزار، سفال، سکه‌های باستانی و تنوع بسیار بیشتر در اینجا به نمایش گذاشته شده است. در نزدیکی موزه مکان های تاریخی بسیاری وجود دارد. اگر در حال کاوش در تاریخ تاکسیلا هستید، این مکان باید در لیست شما باشد.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه پیشاور

موزه پیشاور در سال 1947 تأسیس شد و در سال 1949 افتتاح شد. این موزه توسط باستان شناس بریتانیایی، سر جان مارشال، که بعدها مدیر آن و وزیر آموزش و پرورش شد، تأسیس شد. ساختمان اصلی دارای پنج طبقه با مساحت نمایشگاهی 4500 فوت مربع است. بیش از 100000 مورد از تمام دوره‌های تاریخ پاکستان، از جمله سفال‌هایی که در امتداد مکان‌های تمدن سند یافت می‌شوند را در خود جای داده است. مجسمه های سنگی از غارهای بودایی؛ سکه های شهرهای یونان باستان مانند اسکندریه (مصر)؛ سکه ها و جواهرات رومی ساخته شده توسط سکاها (گروهی از قبایل باستانی جنگجویان چادرنشین)؛ ظروف نقره اسلامی; مینیاتورها و نقاشی های مغول و غیره.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه لوک ویرسا

موزه لوک ویرسا که با نام موزه میراث عامیانه نیز شناخته می شود، در پایتخت اسلام آباد واقع شده است. میراث فرهنگی مردم پاکستان را کاملاً به نمایش می گذارد. پاکستان شامل استان های مختلفی است که فرهنگ های متفاوتی دارند. این موزه تنوع سبک زندگی مردم پاکستان را به تصویر می کشد و به نمایش می گذارد. این از طریق مجسمه ها، تصاویر، سفال، موسیقی و آثار نساجی به تصویر کشیده شده است. این موزه به عنوان یکی از بهترین موزه های فرهنگی پاکستان به حساب می آید.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه قصر موهاتا

موزه قصر موهاتا در کراچی قرار دارد. این کاخ در سال 1927 به عنوان خانه تابستانی شیوراتان موهاتا، یک تاجر هندو مرواری - از ایالت راجستان امروزی در هند - ساخته شد. در سال 1995، توسط دولت سند برای تبدیل آن به موزه ای که به هنرهای پاکستان اختصاص داشت، خریداری شد. موضوعات موزه هر سه ماه تغییر می کند و بسیاری از جنبه های مختلف هنر و فرهنگ پاکستان را به نمایش می گذارد.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه نیروی هوایی پاکستان

موزه نیروی هوایی پاکستان در کراچی واقع شده است و در سال 1990 تاسیس شد. با این حال، در سال 1999-2004 گسترش یافت و شامل غذاخوری ها، مناطق بازی برای کودکان و وسایل سواری شد. موزه اصلی شامل انواع هواپیماهای جنگنده و سلاح های مورد استفاده توسط نیروی هوایی پاکستان است. همچنین رادارها و سایر سلاح ها در داخل ساختمان و خارج از ساختمان به نمایش گذاشته شده است.  همچنین هواپیماهای گرفته شده از نیروهای هندی در طول جنگ 65 با هند و وایکینگ ویکرز جناح، جاذبه های اصلی هستند. علاوه بر این، مدل‌های مقیاس جت‌های جنگنده جنگ جهانی اول و دوم نیز به همراه هواپیماهای مدرن برای علاقه‌مندان به تاریخ جنگ جهانی به نمایش گذاشته شده است.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

موزه تاریخ طبیعی پاکستان

موزه تاریخ طبیعی پاکستان دارای مجموعه گسترده ای از نمایشگاه های تاریخ طبیعی، از فسیل گرفته تا حیوانات خشک شده است، این موزه دارای مجموعه ای از بیش از 600000 شی است. این مرکز در اسلام آباد واقع شده است و در سال 1976 تأسیس شده است. اطلاعاتی را در بخش های متعددی مانند دیرینه شناسی، زمین شناسی و بوم شناسی ارائه می دهد، همچنین یک مرکز تحقیقاتی است. این موزه توسط بنیاد علوم پاکستان اداره می شود. اگر شما علاقه زیادی به تاریخ طبیعی، مردم شناسی دارید. این مکانی است که باید از آن دیدن کنید.

پاکستان تعدادی از بهترین موزه های جهان را دارد

منبع:

https://www.thenews.com.pk/magazine/you/1070562-preserving-local-culture

کد خبر 15596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =