احزاب و جمعیت های اسلامی در بنگلادش در روزهای پس از هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، اعتراض شدید حود را نسبت به این اقدام موهن، غیر اخلاقی و خلاف حقوق بین الملل اعتراض کرده و برنامه های تجمع اعتراضی در نظر گرفته اند.

حزب دمکرات اسلامی به سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم سوئد اعتراض شدید کرد. محمد اول، رئیس حزب دمکرات اسلامی و نماینده سابق مجلس، از این حادثه ابراز نگرانی نکرده و ناراحتی عمیق خود را اعلام کرده است. محمد اول دیروز در بیانیه ای گفت توهین به مقدسات مسلمانان به نام آزادی بیان اقدامی شنیع و جنایتی نابخشودنی است. هنگامی که مسلمانان در سراسر جهان غرق در عید قربان و حج هستند، چنین حادثه ای تمام امت اسلامی را بسیار اندوهگین و شوکه کرده است. در این حادثه قلب همه جهان اسلام خون می شود. وی از عوامل این کار خواست تا از امت اسلامی عذرخواهی کنند و خواستار مجازات شدید آنان شد.محمد اول از اعتراض دولت بنگلادش و وزارت امور خارجه به هتک حرمت قرآن با احضار سفیر سوئد تشکر کرد.

حزب جماعت اسلامی بنگلادش، شعبه جنوبی شهر داکا، صبح روز سه شنبه در پایتخت کشور راهپیمایی و تجمع اعتراضی نسبت به آتش زدن قرآن کتاب دینی مسلمانان در سوئد کرد و خواستار اصلاح سیستم آموزشی معیوب این کشور شد.

حزب اسلامی آندولان بنگلادش از برگزاری تجمع اعتراضی در جمعه آینده 7 جولای در دروازه شمالی بیت المکرم در اعتراض به آتش زدن قرآن کریم در سوئد خبر داده است.

                                               روزنامه اتفاق - سه شنبه 13 تیر 1402 ، 4 ژوئیه 2023

کد خبر 16245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =