امروزه موارد بیگانه هراسی و اسلام هراسی بیشتر در ایالات متحده آمریکا، هند، میانمار، جمهوری آفریقای مرکزی و کشورهای اروپایی از جمله سوئد و فرانسه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 30  تیر 1402، افرادی هستند که در 5 قاره اروپا، آسیا، آمریکا، آفریقا و استرالیا به اسلام اعتقاد دارند. اسلام یک دین جهانی است و 1400 سال است که وجود دارد. مانند سایر ادیان توحیدی مخالفانی داشته و امروز هم دارد. در حال حاضر در سطوح مختلف دین اسلام را بررسی و مطالعه می کنند. در هر موقعیتی و وجود اتفاقات منفی از تعداد مؤمنان نمی کاهد، برعکس جغرافیای آن همچنان در حال گسترش است.

بلای جدید جهان اسلام هراسی است - نئوفاشیسمی که غرب از آن رنج می برد

برده داری و سیاست اشغالگری کسانی که در دوران معاصر به عنوان حافظ دموکراسی، عدالت و آزادی وجدان عمل می کنند یکی از دلایل اصلی گسترش این دین است. به عنوان مثال آفریقایی های فقیر چگونه می توانستند در قرون وسطی به آمریکا یا اروپا سفر کنند؟ البته تجارت برده راه را برای آفریقایی ها به این قاره ها باز کرد. در نتیجه یک رویداد مشابه و اشغال توسط غرب، مسلمانان آسیایی از سرزمین خود آواره شدند. یعنی کسانی که به دین مبین اسلام 

اعتقاد داشتند مجبور به مهاجرت به آن سرزمین ها شدند. بی شک مهاجرت در نتیجه حمله اعراب و لشکرکشی های عثمانی رخ داده است.

امروزه موارد بیگانه هراسی و اسلام هراسی بیشتر در ایالات متحده آمریکا، هند، میانمار، جمهوری آفریقای مرکزی و کشورهای اروپایی از جمله سوئد و فرانسه افزایش یافته است.

در سال 2004 سازمان ملل، کنفرانسی با عنوان "مبارزه با اسلام هراسی" برگزار نمود. اگرچه اتحادیه اروپا و سایر سازمان های بین المللی در این قاره مدام این وضعیت را محکوم کرده اند، اما این جنبش ضد بشری ادامه داشته و همچنان در حال رشد و گسترش است. پس از انفجار برج های دوقلو در آمریکا در 11 سپتامبر 2001 اسلام‌هراسی تشدید شد. سازمان‌هایی تحت نام اسلام دشمن بلوک غرب معرفی شدند. این امر شرایطی را برای مداخله نظامی غرب در کشورهای جدید ایجاد کرد. به عنوان نمونه کافی است به عملیات در عراق و سوریه اشاره کنیم.

بلای جدید جهان اسلام هراسی است - نئوفاشیسمی که غرب از آن رنج می برد

علاوه بر این دستگیری یک دانش آموز به دلیل سخنرانی علیه مسلمانان در بریتانیا ثبت شد. کمیسیون مسلمانان و اسلام هراسی بریتانیا تایید کرده است که مسلمانان در این پادشاهی توسط مقامات مورد تبعیض قرار می گیرند. همچنین مشخص شده است که یک زن محجبه و خانواده اش با چوب بیسبال در دانمارک مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس گزارش ها مسلمانان در بازار کار اروپا در محل سکونت و در موسسات آموزشی مورد تبعیض قرار می گیرند.

https://report.az/analitika/dunyanin-yeni-belasi-islamofobiya-qerbin-eziyyet-cekdiyi-neofasizm/

کد خبر 16554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =