بر اساس قرارداد بین شرکت سرمایه گذاری آذربایجان و شرکت "Gen İlaç ve Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret" ترکیه، کارخانه جدیدی با تکیه بر فناوری های پیشرفته در محدوده شهرک صنعتی پیراللهی با ظرفیت تولید سالانه 35 میلیون جعبه در مرحله اولیه احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری "marja.az" مورخ 9 مرداد 1402، برای تولید 100 نوع دارو 35 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

بر اساس قرارداد بین شرکت سرمایه گذاری آذربایجان و شرکت "Gen İlaç ve Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret" ترکیه، کارخانه جدیدی با تکیه بر فناوری های پیشرفته در محدوده شهرک صنعتی پیراللهی با ظرفیت تولید سالانه 35 میلیون جعبه در مرحله اولیه احداث می شود. میکائیل جباروف وزیر اقتصاد در این خصوص گفت:

توافق نامه ای برای ساخت یک کارخانه داروسازی در باکو امضا شد.

ایجاد یک زیرساخت مدرن که امکان تامین سلامت جمعیت در آذربایجان را فراهم می کند از اهمیت بالایی برخوردار 

است. در شهرک صنعتی پیراللهی که با هدف توسعه صنعت داروسازی در کشورمان ایجاد شده است، امتیازات متعددی اعمال می شود. پس از تحقق پروژه احداث کارخانه فرآورده های دارویی در شهرک صنعتی پیراللهی بین شرکت سرمایه گذاری آذربایجان و شرکت ترکیه ای "Gen İlaç ve Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret" متخصص در زمینه تولید دارو تعدادی از فرآورده های دارویی به دلیل تولید داخلی در کشور عرضه خواهد شد. قرار است در مجموع 100 نوع محصول با دوزها و بسته بندی های مختلف با 42 نام در کارخانه تولید شود.

هزینه سرمایه گذاری اولیه این پروژه 35 میلیون دلار است و در چارچوب این پروژه بیش از 100 شغل دائمی ایجاد می شود.

عابدین گولموش، رئیس هیئت مدیره "Gen İlaç ve Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret" از فعالیت شرکتی که نمایندگی آن در کشورمان دارد ابراز خرسندی کرد. ابراز اطمینان کرد که پروژه مشترک مربوط به تولید دارو به رفاه مردم ما کمک خواهد کرد.

اولوی منصوروف مدیر اجرایی "شرکت سرمایه گذاری آذربایجان" از پروژه ساخت کارخانه تولید دارو خبر داد. گفت: این کارخانه در رفع نیاز محصولات دارویی کشورمان و همچنین کاهش وابستگی به واردات دارو حائز اهمیت است. در این مراسم کلیپی از تاسیسات تولید دارو در شهرک صنعتی پیراللهی به نمایش درآمد.

سپس قرارداد مشارکت مشترک بین شرکت سرمایه گذاری آذربایجان و شرکت "Gen İlaç ve Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret" امضا شد. بر اساس این سند، در چارچوب پروژه سرمایه گذاری کارخانه تولید دارو در سطح 7 هکتاری شهرک صنعتی پیرالهی به مساحت 11500 متر مربع و ظرفیت تولید سالانه 35 میلیون جعبه در مرحله اولیه ایجاد می شود. قرار است در آینده داروهایی با برند «ساخت آذربایجان» به کشورهای منطقه صادر شود.

منبع:https://marja.az/106126/bakida-derman-zavodunun-tikilmesi-ile-bagli-muqavile-imzalandi-video

کد خبر 16645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =