مبارز قربانلی، رئیس کمیته دولتی کار با تشکل های مذهبی روز 28 ژوئیه با سلیم آرگون، معاون اداره امور مذهبی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 6  مرداد 1402، توسعه روابط مذهبی و معنوی آذربایجان و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توسعه روابط مذهبی و معنوی آذربایجان و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مبارز قربانلی، رئیس کمیته دولتی کار با تشکل های مذهبی روز 28 ژوئیه با سلیم آرگون، معاون اداره امور مذهبی ترکیه دیدار و گفتگو کرد. رئیس کمیته با اشاره به روابط آذربایجان و ترکیه که بر مبنای همکاری های عالی در همه زمینه ها ایجاد شده است، روابط بومی دو کشور برادر را در همه سطوح عالی دانست. رئیس کمیته دولتی اطلاعاتی در مورد روابط بین دولت و مذهب در کشور، آزادی وجدان مقرر در قانون اساسی، فضای تسامح موجود در کشور ما تحت رهبری  آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، همکاری مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل بین ادیان و اعترافات مختلف ارائه کرد. وی از کمیته دولتی همکاری با تشکل های مذهبی که در زمینه تنظیم این روابط فعالیت می کند و همچنین آموزش پرسنل در حوزه دین و فعالیت های موسسه علمیه آذربایجان در این راستا صحبت کرد.

سلیم آرگون معاون رئیس اداره امور مذهبی ترکیه با ابراز خرسندی از سفر خود به کشورمان بر توسعه موفقیت آمیز روابط دینی و معنوی دو کشور تاکید کرد. وی به همکاری کمیته دولتی و اداره امور مذهبی ترکیه برای تشدید بیشتر این روابط اشاره کرد.

در این دیدار که با حضور احسان آچیک، رایزن امور مذهبی سفارت ترکیه در آذربایجان برگزار شد، حمایت قاطع سیاسی و معنوی ترکیه برادر در طول جنگ 44 روزه میهنی و  نقش ترکیه در احیای سرزمین های آزاد شده از اشغال مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

منبع:

https://report.az/dini-xeberler/azerbaycanla-turkiye-arasinda-dini-menevi-elaqelerin-inkisafi-muzakire-edilib/

کد خبر 16647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =