هیئتی متشکل از گروهی از خبرنگاران و کارشناسان رسانه ای فعال در ایالات متحده در چارچوب سفر خود به آذربایجان از مناطق آزاد شده قره باغ بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری " report.az" مورخ 10  مرداد 1402، هیئتی متشکل از گروهی از خبرنگاران و کارشناسان رسانه ای فعال در ایالات متحده در چارچوب سفر خود به آذربایجان از مناطق آزاد شده قره باغ بازدید کردند.

گروهی از روزنامه نگاران و کارشناسان رسانه ای آمریکایی از آغدام بازدید کردند.

به گزارش " report.az" برنامه سفر به قره باغ از شهر آغدام که "هیروشیمای" قفقاز نامیده می شود آغاز شد. ابتدا کارمند آژانس مین زدایی جمهوری آذربایجان مین هایی را که در سال های اشغال توسط نیروهای مسلح ارمنستان در اراضی آذربایجان از جمله منطقه آغدام به طور گسترده مدفون شده بود، به مهمانان آمریکایی اطلاع داد. آنها به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. دو عملیات پاکسازی مین سطحی نشان داده شد. سپس کارمند نمایندگی ویژه رئیس جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده در منطقه اقتصادی قره باغ (به جز منطقه شوشا) از اقدامات وندالیسم ارمنی، تخریب بیشتر آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی این قلمرو خبر داد. خبرنگاران آمریکایی از مسجد جمعه، کوچه شهدا و تئاتر درام اغدام بازدید کردند. عکس هایی به آنها نشان داده شد که وضعیت این بناهای معماری را قبل از اشغال نشان می داد. مهمانان خارجی تعجب خود را از صحنه ای که با آن مواجه شدند پنهان نکردند. مهمانان همچنین در مورد پیشرفت کار مرمت منطقه آغدام اطلاع گرفت و از مرکز کنفرانس آغدام بازدید کردند. این هیئت را کارمندان کمیته دولتی کار دیاسپورا همراهی کردند.

لازم به ذکر است که در این هیئت وصاله عباسوا، روزنامه نگار آذربایجانی که در دانشگاه ییل آمریکا ادامه تحصیل می دهد و در دفتر آمریکا آژانس اطلاع رسانی «Report.az»  کار می کند، رئیس دفتر «Arab News» سازمان ملل متحد، نمایندگانی از سازمان های رسانه ای پیشرو جهان در مناطق درگیری افغانستان، عراق و لبنان جنوبی (افرام کوسفی که سال ها به عنوان خبرنگار جنگی (Fox TV, CNN, Al Jazeera)، خبرنگار شبکه تلویزیونی معروف جمهوری از کلمبیا (Caracol TV and Canal 1) در نیویورک و پایتخت واشنگتن، وبلاگ نویس معروف پائولا وارگاس، بنیانگذار و رئیس سردبیر "Schirach Report" پائولو فون شیراک، عکاس خبرنگار دفتر ایالات متحده آژانس "Anadolu"، سلچوک آکار ، بنیانگذار «Turkish Journal» و رئیس «RC Communications» روزنامه نگار و مفسر مشهور سیاسی کلوین دارک. در اولین روز سفر به باکو، این هیئت در دفتر ریاست جمهوری آذربایجان و کمیته دولتی کار با دیاسپورا دیدارهایی داشت. مهمانان همچنین با مرکز حیدر علی اف و ذخیره گاه تاریخی-معماری دولتی «ایچریشهر» آشنا شدند.

منبع:

https://report.az/qarabag/bir-qrup-amerikali-jurnalist-ve-media-eksperti-agdama-sefer-edib/

کد خبر 16650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =