سوزاندن قرآن کریم - لزوم یاد هیتلر و استالین

جامعه جهانی یک بار به دلیل عامل ایدئولوژیک، ظلم تفرقه را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 11  مرداد 1402، جامعه جهانی یک بار به دلیل عامل ایدئولوژیک، ظلم تفرقه را تجربه کرد.

سوزاندن قرآن کریم - لزوم یاد هیتلر و استالین

 آن سال ها بیشتر با «جنگ سرد» به یادگار مانده است. درگیری های مسلحانه و جنگ های زیادی در جهان از نظر ایدئولوژیک تقسیم شده رخ داد. کافی است جنگ ویتنام را به یاد بیاوریم که از 1 نوامبر 1955 تا 30 آوریل 1975 (19 سال، 5 ماه، 4 هفته، 1 روز)، جنگ های داخلی در آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین طول کشید. وضعیت کنونی افغانستان که هنوز راه خود را پیدا نکرده است نیز ناشی از تقسیم ایدئولوژیک جهان است. در آن سال‌ها بخشی از جهان در فانتزی اندیشه‌ های کمونیسم زندگی می‌کردند و بخشی دیگر آن را رقیب خود می‌دانستند و در نقاط مختلف کره زمین با آن مبارزه می‌کردند. در آن زمان یک طرف دنیا معتقد بود که «سرمایه داری یک نظام رو به زوال است» و طرف دیگر یعنی امپریالیسم در این کشمکش برتری دارد. در 30 دسامبر 1991، یعنی 69 سال پس از ایجاد آن، اتحاد جماهیر شوروی یا نظام سیاسی-ایدئولوژیکی آن طرف فروپاشید. آلمان متحد شد. به نظر می رسید زمین کامل است. آزادی زندگی مردم جهان در هر کشوری تضمین خواهد شد. در آن سال ها تعداد زیادی از مردم به اروپا، آمریکا و اسرائیل مهاجرت کردند. اما این شادی دنیا زیاد دوام نیاورد. همکاری، مهاجرت مسالمت آمیز جای خود را به حوادث ناشی از درگیری ها داد. مبارزه با سازمان های تروریستی که تحت نام اسلام فعالیت می کنند در جهان آغاز شد. این جنگ عراق و سوریه را ویران کرد. کانون‌های درگیری در سرزمین سومری‌ها که پیش از فرهنگ‌های یونانی و مصری بودند، پدید آمد. این با انقلاب های شمال آفریقا، در یمن ادامه یافت...

سوزاندن قرآن کریم - لزوم یاد هیتلر و استالین

به طور خلاصه، اسلام به عنوان هدف رقابت پس از کمونیسم انتخاب شد. گروه های تروریستی با منشأ نامعلوم که با نام اسلام به وجود آمدند، بهانه ای برای تبلیغات علیه جهان اسلام دادند. ساکنان جهان غرب اسلام را دشمن خود می دانستند. اقدام تروریستی انجام شده در نیویورک در 11 سپتامبر 2001 انگیزه ای به این تفکر داد. حوادثی از این دست، از جمله جان باختن نیروهای ائتلاف این بلوک در عراق، سوریه و افغانستان، شرایطی را برای ترویج و تبلیغ شعارهای ضد اسلامی ایجاد کرد. جنبش اسلام هراسی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی شکل گرفت. این با سوزاندن قرآن کریم نمود پیدا کرد. اگرچه کشورهای مسلمان دائماً به چنین رویدادهایی در غرب اعتراض می کنند، اما متاسفانه نمی توان از آن جلوگیری کرد. هجدهمین کنفرانس بعدی شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در تاریخ 31 ژوئیه و 1 آگوست به صورت ویدئویی برگزار شد. در این مراسم علاوه بر موضوعات مورد علاقه و دغدغه جهان اسلام، آتش زدن قرآن کریم در سوئد و دانمارک نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در بیانیه کتبی منتشر شده در پایان این نشست، حادثه در کشورهای مذکور به شدت محکوم شد. این سازمان تصمیم گرفته است هیئتی را در این زمینه به کمیسیون اتحادیه اروپا بفرستد. این بیانیه خواستار تجدید نظر در همکاری با سوئد و دانمارک و اتخاذ موضع لازم است. در این سند همچنین تاکید شده است که قابلیت های ماموریت نظارت بر اسلام هراسی زیر نظر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی گسترش خواهد یافت. علاوه بر این، در این نشست از سازمان ملل خواسته شد تا یک گزارشگر ویژه در زمینه مبارزه با اسلام هراسی را تعیین کند.

سوزاندن قرآن کریم - لزوم یاد هیتلر و استالین

روحانیون می گویند که قرآن کریم با فرمایش «بخوان» آغاز می شود. مخالفت با کتاب مقدس بدون خواندن آن نادانی است. در این نشست، کویت پروژه خود را برای توزیع 100000 کتاب قرآن کریم ترجمه شده به زبان محلی در سوئد با پرداخت هزینه های مالی اعلام کرد. وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، نماینده این کشور در شورا، خلیفه شاهین المرار، گفت که سوئد و دانمارک با عدم پاسخگویی به این اقدامات تحریک آمیز، قطعنامه 2686 شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد مدارا، صلح و امنیت بین المللی را نقض کردند. دولت های دانمارک و سوئد اعلام کرده اند که تصمیمات و توصیه ها را در نظر خواهند گرفت. لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک در حساب کاربری خود در توئیتر با محکوم کردن آتش زدن قرآن کریم گفت: موضوع را در چارچوب مداخله در شرایط خاص در چارچوب آزادی بیان بررسی خواهیم کرد. توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد تاکید کرد که "ما آنها را به دقت بررسی خواهیم کرد و به گفت وگوی مهم خود با کشورهای سازمان همکاری اسلامی ادامه خواهیم داد."

تعداد شهروندان مسلمان در اروپا و آمریکا کم نیست. اگر مسئولان کشورهای محل حادثه این را آزادی می دانند، این اقدام را می توان نقض حقوق و حیثیت شهروندان مسلمان ارزیابی کرد. بنابراین، می توان سایر اعمال مجرمانه را در رفتار کسانی که کتاب مقدس را می سوزانند، کشف کرد. این رویداد را می توان تلاشی برای تقسیم جهان به قطب های مختلف ایدئولوژیک دانست. می توان فرض کرد که این گونه «سوختن ها» برای جلوگیری از مسلمانانی که در اثر درگیری ها مجبور به مهاجرت به اروپا و آمریکا شده اند محاسبه شده است. چنین رویدادهایی می تواند امنیت جهان از جمله اروپا و ایالات متحده را تهدید کند.

سوزاندن قرآن کریم - لزوم یاد هیتلر و استالین

همچنین با آتش زدن کتاب قرآن کریم فقط کینه و کینه پراکنی کردند. هیتلر و نازی ها با بمباران و بستن کنیسه ها نتوانستند یهودیت را با هولوکاست نابود کنند. کمیسیون دولتی علیه مذهب استالین، «اتحادیه بی خداها» و «اتحادیه ملحدان مبارز» با تخریب وحشیانه کلیساها، کنیسه ها و مساجد نتوانستند اتحاد جماهیر شوروی را بی دین کنند. حتی سوزاندن کتاب مقدس یا آزار و اذیت مسلمانان در آمریکا، سوئد، دانمارک، هند، جمهوری آفریقای مرکزی، میانمار و سایر کشورها نمی تواند اسلام را نابود کند. قطبی شدن جهان به این شکل نیز غیرممکن است. به همین دلیل است که لازم است اقدامات غیر انسانی استالین و هیتلر را به خاطر بسپاریم تا جهان به «جنگ سرد» بازنگردد.

منبع:

https://report.az/analitika/qurani-kerimin-yandirilmasi-hitler-ve-stalinin-xatirlanmasi-zerureti-serh/

کد خبر 16653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =