در نخجوان مراسم افتتاحیه چهارمین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا برگزار شد.

چهارمین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا که توسط کمیته دولتی کار با دیاسپورا و بنیاد حیدر علی اف به عنوان بخشی از رویدادهای "حیدر علی اف-100" در نخجوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری "nuhçıxan" مورخ 21 مرداد 1402، در نخجوان مراسم افتتاحیه چهارمین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا برگزار شد. شرکت کنندگان چهارمین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا که توسط کمیته دولتی کار با دیاسپورا و بنیاد حیدر علی اف به عنوان بخشی از رویدادهای "حیدر علی اف-100" برگزار شد، ابتدا از بنای یادبود  حیدر علی اف رهبر ملی آذربایجان در میدان اصلی شهر نخجوان بازدید نمودند. سپس مراسم افتتاحیه چهارمین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا در کاخ حیدر علی اف برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابتدا سرود ملی جمهوری آذربایجان نواخته شد. پس از آن فیلم مستند «حیدر علی اف و ساختمان دیاسپورا» به نمایش درآمد. در این مراسم فواد نجفلی نماینده تام الاختیار رئیس جمهور آذربایجان در جمهوری خودمختار نخجوان، فواد مرادوف رئیس کمیته دولتی کار با دیاسپورای جمهوری آذربایجان، علی حسینلی معاون رئیس اول مجلس ملی، رئیس کمیسیون سیاست های حقوقی و دولت سازی مجلس و آیدان رمضان اوا نماینده بنیاد حیدر علی اف سخنرانی کردند.

سخنرانان با افتخار به جوانان که از کشورهای مختلف به نخجوان  سرزمین مادری حیدر علی اف رهبر ملی آذربایجان سفر کرده اند، خوش آمد گفتند و برای این اردو آرزوی موفقیت کردند. در سخنرانی ها دوره نخجوان فعالیت سیاسی حیدر علی اف رهبر ملی جمهوری آذربایجان بررسی شد. خاطرنشان شد که یکی از بزرگترین اقدامات وی این بود که زمانی که کشور ما تحت فشار و آزار قرار داشت، تعیین مسیرهای اصلی سیاست جوانان بود. آن جوانان نیروی اصلی هستند که کشور ما را به توسعه امروز رساندند.

خاطرنشان شد که خط سیاسی وی امروز توسط الهام علی اف رئیس دولت با موفقیت ادامه می یابد. جوانان وطن پرست ما و وفادار به کشور آذربایجان، پیروزی شکوهمند ما را در تاریخ جدید آذربایجان مستقل به رهبری فرمانده کل قوا در جنگ 44 روزه میهنی نوشتند. امروز جوانان ما در همه جای دنیا نماینده کشور و ملتی هستند که به آن تعلق دارند و همبستگی واقعی را نشان می دهند. در ادامه مراسم کلیپی از اردوی جوانان دیاسپورا در سال های گذشته پخش شد. سپس مراسم با بخش هنری ادامه یافت.

لازم به ذکر است که در چهارمین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا که تا 18 اوت ادامه خواهد داشت، بیش از 100 جوان از 53 کشور جهان شرکت دارند. پروژه اجرا شده در چارچوب فرمان الهام علی اف رئیس جمهور 29 سپتامبر 2022 "در مورد اعلام سال 2023 به عنوان "سال حیدر علی اف" در جمهوری آذربایجان" با هدف گرد هم آوردن جوانان آذربایجانی ساکن در کشورهای مختلف در سراسر جهان به تشکیل حول یک سکوی واحد و آشنایی بیشتر با آذربایجان خدمت می نماید. برنامه این اردو شامل آشنایی با آثار تاریخی و فرهنگی نخجوان، برگزاری دیدار و ملاقات با اعضای خانواده شهدا و جانبازان دلاور کشورمان همچنین، با کارشناسان حوزه های مختلف می باشد. علاوه بر این، برنامه های تفریحی برای جوانان، برگزاری بازی های فکری برگزار خواهد شد.

منبع:

https://nuhcixan.az/news/siyaset/89960-naxcivanda-diaspor-genclerinin-iv-yay-dusergesinin-acilis-merasimi-kecirilib

کد خبر 16722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =