صنعت فیلم محلی اخیراً پس از اینکه دو فیلم با نام‌های Ngoda و Mirage نامزد جشنواره بین‌المللی فیلم سوتامبه زامبیا (ZAMIFF ) شدند، رونق زیادی پیدا کرد

صنعت فیلم محلی اخیراً پس از اینکه دو فیلم با نام‌های Ngoda و Mirage نامزد جشنواره بین‌المللی فیلم سوتامبه زامبیا (ZAMIFF ) شدند، رونق زیادی پیدا کرد. ZAMIFF بزرگترین جشنواره فیلم زامبیا است و جشنواره امسال، که دهمین سالگرد آن است، از 23 تا 30 سپتامبر در مرکز فرهنگی ایتالیایی زامبیا و سینما نو مترو در لوزاکا برگزار می‌شود. فیلمNgoda  پنج نامزدی در آفریقای جنوبی برای بهترین فیلمبرداری، بهترین صداگذاری و بهترین فیلم بلند از جمله نامزدی فردی برای ادی ساندیفولو و جو ناجاگو برای بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی به دست آورد. در اوایل امسال، Ngoda همه را غافلگیر کرد، زمانی که این فیلم به عنوان بهترین تولید سینمایی، حائز آراء هیئت داروان شد. Mirage به کارگردانی مالایکا موشاندو همچنین در ZAMIFF نامزدی بهترین فیلم بلند، بهترین صدا و بهترین فیلمنامه در آفریقای جنوبی را به دست آورد.

Mushandu ، ساخته‌اش سه بار نامزد معتبرترین جایزه آفریقا، جایزه آکادمی فیلم آفریقا، شده است. موشاندو سال گذشته برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم در جشنواره بین المللی فیلم زیمبابوه شد.

https://www.newsday.co.zw/life-amp-style/article/200014839/local-films-get-regional-recognition

کد خبر 16826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =