بانک استانبیک، تفاهم نامه با دانشگاه های زیمبابوه و چین امضا می کند

بانک استانبیک مقدماتی را بین دانشگاه زیمبابوه و دانشگاه ژنجیانگ چین ترتیب داد که با امضای یادداشت تفاهم به اوج خود رسید.

 موسسه خدمات مالی استانبیک یک رابطه دوجانبه سودمند و همکاری را بین دو دانشگاه برجسته زیمبابوه و چین تسهیل کرده است.  بانک استانبیک مقدماتی را بین دانشگاه زیمبابوه و دانشگاه ژنجیانگ چین ترتیب داد که با امضای یادداشت تفاهم به اوج خود رسید. دوره پنج ساله قرارداد بین دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی دانشگاه زیمبابوه و دانشکده پزشکی دانشگاه ژنجیانگ با هدف تقویت فعالیت های علمی و همکاری بین المللی است.

این تفاهم نامه چارچوبی را فراهم می کند که از طریق آن دو مؤسسه آموزشی می توانند برای دستیابی به تعدادی از اهداف، که شامل جابجایی اساتید و کارکنان، تحرک دانشجویان فارغ التحصیل و کارشناسی، و همچنین تحقیقات و نشر مشترک، روابط و همکاری ها را ایجاد و توسعه دهند. همچنین این توافقنامه شامل شرکت در سمینارها و جلسات آکادمیک، تبادل مطالب علمی و سایر اطلاعات و ایجاد برنامه های کوتاه مدت دانشگاهی نیز می باشد.

پاتسون ماهاتچی، رئیس بانک استانبیک در هنگام امضای این قرارداد گفت که این بانک خوشحال است که به کمک قابل توجهی در پیشبرد آفریقا و به ویژه رشد زیمبابوه در همه بخش‌ها ادامه می‌دهد. ماهاتچی گفت که مشارکت بین دانشگاه زیمبابوه و دانشگاه ژنجیانگ، به ویژه در مورد ظرفیت سازی مفید است و به طور قابل توجهی در دستیابی به اهداف آموزش 0.5 برای دانشگاه زیمبابوه کمک خواهد کرد.

دانشکده پزشکی دانشگاه زیمبابوه پیوندی جدایی ناپذیر با بخش آموزش و سلامت است. زیرا یک موسسه آموزش پزشکی پیشرو در کشور است. علاوه بر این، نقش دانشگاه در بخش بهداشت را نمی توان کم اهمیت جلوه داد. ژنجیانگ در رتبه بندی جهانی QS رتبه 42 را دارد و در بین سه دانشگاه برتر چین قرار دارد. این دانشگاه دارای 37 کالج در هفت پردیس و همچنین یک بیمارستان درجه A با ظرفیت 1200 تختخوابی است و تقریباً 30000 عمل جراحی سالانه انجام می دهد. این مشارکت منجر به ایجاد ظرفیت برای پروژه های استراتژیک دانشگاه زیمبابوه مانند ساخت مرکز متخصصان پزشکی پیشرفته و بیمارستان کوینری خواهد شد. این مطابق با بهترین شیوه‌های بین‌المللی است که به موجب آن دانشکده های آموزش پزشکی نیز بیمارستان‌هایی را با هدف افزایش فرصت‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و در عین حال بهبود دسترسی و کاهش هزینه‌های پزشکی برای جوامعی که در آن فعالیت می‌کنند، اختصاص دهد.

شینگ چن، مدیر امور بین‌الملل ژنجیانگ، گفت که این توافق باعث می‌شود که مؤسسه آموزشی پیشرو چینی راه‌حل‌های سیستماتیک پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی را ارائه دهد. دکتر فیونا مکونی، رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی دانشگاه زیمبابوه گفت که این توافق به هر دو مؤسسه فرصت هایی برای تبادل دانش از طریق تبادل دانشجویان و کارکنان، همکاری های تحقیقاتی و بهره گیری از تجربیات همکاران ژجیانگ در راه اندازی بیمارستان ها می دهد.

https://www.herald.co.zw/stanbic-bank-signs-mou-with-zim-chinese-varsities/

کد خبر 16888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =