افتتاح اتاق آذربایجان در ساختمان تاریخی سازمان ملل در ژنو

این اتاق توسط بنیاد حیدر علی اف در سال 2007 ایجاد شده و در سال 2022 بازسازی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری "nuhçıxan" مورخ 21 شهریور 1402، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اتاق «آذربایجان» را که در شعبه ژنو سازمان ملل بر اساس طرح و مفهومی جدید بازسازی شد، افتتاح کرد. تاتیانا والووا، مدیرکل شعبه ژنو سازمان ملل متحد و نمایندگان دائمی چندین کشور در ژنو در این افتتاحیه شرکت کردند.

جیحون بایراموف و تاتیانا والووا در این مراسم سخنرانی کردند. آنها تاکید کردند که "اتاق آذربایجان" کمک بسیار مفیدی به عملکرد موثر دفتر سازمان ملل متحد در ژنو است. این اتاق توسط بنیاد حیدر علی اف در سال 2007 ایجاد شده و در سال 2022 بازسازی آن آغاز شد. بر اساس بالاترین تکنولوژی ها، تعداد زیادی مانیتور، دوربین، تجهیزات صوتی و تصویری و لوازم جانبی در اتاق نصب شده و با برنامه نویسی پیشرفته نیز ارائه شده است. راه‌ حل‌های تکنولوژیکی برگزاری جلسات همگام‌سازی جهانی را امکان‌پذیر می‌ سازد.

عناصر ملی در طراحی اتاق جایگاه ویژه ای دارند. از ورودی اتاق عکس هایی منعکس کننده تاریخ و طبیعت غنی آذربایجان و همچنین عناصر شبکه طراحی شده است. همچنین عکس هایی از معماری آذربایجان با طرحی خاص ارائه شد. علاوه بر این، فرش قره باغ، نمایشگاه هنر شبکه، وسایل موسیقی موغام به نمایش گذاشته شده است. این پروژه توسط بنیاد حیدر علی اف و با حمایت نمایندگی دائم آذربایجان در سازمان ملل اجرا شد. این اتاق برای برگزاری جلسات با فرمت های مختلف در طول رویدادهای مختلف سازمان ملل استفاده می شود. در این راستا فعالیت اتاق آذربایجان در چنین ساختمان معتبری از نظر ارائه کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع:

https://report.az/xarici-siyaset/ceyhun-bayramov-bmt-nin-cenevredeki-tarixi-binasinda-azerbaycan-otagi-nin-acilisinda-istirak-edir/

کد خبر 16975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =