رصدخانه‌های نجومی دانشگاه فدرال کازان، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

طی چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی، «رصدخانه‌های نجومی دانشگاه فدرال کازان»، که از سوی روسیه نامزد شده بود، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

طی چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی، «رصدخانه‌های نجومی دانشگاه فدرال کازان»، که از سوی روسیه نامزد شده بود، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.نشست سالانه این کمیته در ریاض عربستان سعودی برگزار شد. نامزدی روسیه شامل 1184 در فهرست میراث جهانی و همچنین سی و دومین سایت میراث جهانی در فدراسیون روسیه است.

رصدخانه نجومی شهر کازان و ساختمان‌های آن در قرن 19-20 بخشی از مجموعه دانشگاه کازان است که با فرمان الکساندر اول در سال 1804 تأسیس شد. بخش دوم رصدخانه است که در سال 1902 افتتاح و به نام واسیلی انگلهارت نامگذاری شد. این دانشمند به دلیل اهدای تجهیزات رصدخانه‌ای در اختیارش به دانشگاه کازان، شهرت دارد.

رصدخانه‌های نجومی دانشگاه فدرال کازان، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

رصدخانه‌های دانشگاه کازان چهارمین سایت میراث جهانی روسیه در قلمرو تاتارستان شد. از جمله آنها می‌توان به کرملین کازان (نامزد شده در سال 2000)، شهر باستانی بولگار (2014)، کلیسای جامع آسمپشن و صومعه جزیره-شهر سویاژسک (2017) اشاره کرد. لازم به ذکر است که رصدخانه‌های نجومی در فهرست میراث جهانی پررنگ نیستند و این شرایط رصدخانه روسیه را منحصر به فرد می‌کند.

منبع:

https://heritage-institute.ru/?tribe_events=yunesko-vklyuchila-astronomicheskie-observatorii-kazanskogo-federalnogo-universiteta-v-spisok-vsemirnogo-naslediya

کد خبر 17076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =