۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
باشگاه کارشناسان ایزبورسک

باشگاه کارشناسان ایزبورسک، سپتامبر 2012 در شهر ایزبورسک، منطقه پسکوف ایجاد شد. سازمان‌دهندگان این تشکیلات، سیاستمداران، متفکران و نخبگان روس با جهت‌گیری دولتی-وطن‌پرستانه بودند. الکساندر پروخانوف به عنوان رییس باشگاه در همان بدو تاسیس، انتخاب شد.

باشگاه کارشناسان ایزبورسک، سپتامبر 2012 در شهر ایزبورسک، منطقه پسکوف ایجاد شد. سازمان‌دهندگان این تشکیلات، سیاستمداران، متفکران و نخبگان روس با جهت‌گیری دولتی-وطن‌پرستانه بودند. الکساندر پروخانوف به عنوان رییس باشگاه در همان بدو تاسیس، انتخاب شد.

باشگاه ایزبورسک وظایف اصلی خود را به شرح زیر فهرست می‌کند:

-  ارائه گزارش‌های تحلیلی به مقامات و جامعه روسیه با هدف شکل‌گیری یک سیاست دولتی به روز شده میهن‌پرستانه در تمام زمینه‌های زندگی اجتماعی

-  سفر به مناطق روسیه، تعامل مداوم با نخبگان فکری کشور، ایجاد بخش‌های باشگاه در تمام مناطق فدرال فدراسیون روسیه

- شکل‌گیری یک دستور کار جدید در رسانه‌های روسیه و دسترسی اطلاعاتی

- ترویج برای ایجاد یک ائتلاف قدرتمند سیاسی و ایدئولوژیک از دولتمردان میهن‌پرست، یک جبهه که با اعمال نفوذ در سیاست روسیه توسط مراکز خارجی و «ستون پنجم» از داخل کشور مخالفت می‌کند.

جهت ایدئولوژیک باشگاه ایزبورسک را می‌توان به عنوان محافظه‌کاری اجتماعی، ترکیبی از دیدگاه‌های مختلف دولتمردان روسی (از سوسیالیست‌ها و میهن‌پرستان شوروی گرفته تا سلطنت‌طلبان و محافظه‌کاران ارتدوکس) در یک پلتفرم ایدئولوژیک مشخص کرد.

باشگاه ایزبورسک اغلب به عنوان جایگزینی برای بسیاری از باشگاه‌ها و پلتفرم‌های لیبرال که مدت‌ها مدعی بیان و ارائه خدمات فکری به سیاسیون رسمی فدراسیون روسیه هستند، دیده می‌شود. در عین حال، باید دید که باشگاه ایزبورسک نه یک قطب تازه پدید آمده، بلکه یک قطب سیاسی-ایدئولوژیکی بالغ و دیرپاست. حوزه کارشناسی توسط مقامات ناظر بر سیاست داخلی کنترل می‌شود و بلوغ و ریشه‌داری این باشگاه را از آثار و زندگی‌نامه اعضاء اصلی می‌توان درک کرد.

اعضاء دائمی باشگاه:

59 نفر از جمله الکساندر دوگین؛ فیلسوف و جامعه‌شناس، کارن شاه‌نظروف؛ کارگردان مطرح روس، البیر کرگانوف؛ مفتی و رییس اداره دینی چوواش

رییس هیات مدیره: الکساندر پروخانوف

نایب رییس اول: آلگ روزانوف

معاون رییس: ویتالی آوریانوف

کارشناسان باشگاه: 71 نفر

معرفی اعضاء ارشد باشگاه:

پروخانوف الکساندر آندریویچ (متولد 1938) نویسنده، روزنامه‌نگار، شخصیت سیاسی برجسته شوروی و روسیه است. عضو دبیرخانه اتحادیه نویسندگان روسیه، سردبیر روزنامه «زافترا» (فردا). رئیس و یکی از بنیانگذاران باشگاه ایزبورسک.

باشگاه کارشناسان ایزبورسک

روزانوف اولگ واسیلیویچ (متولد 1969) - چهره عمومی، روزنامه نگار. از سال 2015، دبیر اجرایی باشگاه ایزبورسک برای فعالیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را بر عهده داشت. از سال 2016 - معاون اول رئیس باشگاه ایزبورسک و رئیس هیئت مدیره جنبش رویای روسیه.

باشگاه کارشناسان ایزبورسک

ویتالی ولادیمیرویچ آوریانوف (متولد 1973) فیلسوف روسی، مدیر موسسه محافظه‌کاری پویا (ИДК) است. دکترای علوم فلسفی. عضو دائم و نایب رئیس باشگاه ایزبورسک  است.

باشگاه کارشناسان ایزبورسک

محتوای منتشر شده در این باشگاه توسط کارشناسان و اعضاء اصلی شامل رتبه‌بندی و نظرات، مقالات، مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و سایر قالب‌های محتوایی است که در نشریات مختلف منتشر شده‌اند.برگزاری رویدادها، میزگردها و سفر به مناطق مختلف روسیه از جمله فعالیت‌های این باشگاه محسوب می‌شود.آنها دارای نمایندگی‌های مختلف در مناطق فدراسیون روسیه هستند. از سال 2013 اقدام به چاپ یک مجله به نام کلوب ایزبورسک کرده که آخرین شماره آن در سال 2023 با عنوان «خانواده اساس جمعیت‌شناسی» منتشر شده است. این باشگاه همچنین کتاب‌های بسیاری را با رویکرد فکری اعضاء آن به چاپ می‌رساند.

منبع:

https://izborsk-club.ru/

کد خبر 17077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =