واکنشها در پی اعلام نویسنده صهیونیست به عنوان «نویسنده ماه» در سایت معروف فروش کتاب ترکیه

سایت معروف کتاب یوردو kitabyurdu ، نویسنده صهیونیستی یووال نوح هراری را که از حملات اسرائیل اشغالگر به غیرنظامیان بیگناه فلسطین حمایت کرده و گفته است «اسرائیل حق دارد از شهروندان خود محافظت کند» را در زمره «نویسندگان برجسته ماه» خود قرار داده است

سایت معروف کتاب یوردو kitabyurdu ، نویسنده صهیونیستی یووال نوح هراری را که از حملات اسرائیل اشغالگر به غیرنظامیان بیگناه فلسطین حمایت کرده و گفته است «اسرائیل حق دارد از شهروندان خود محافظت کند» را در زمره «نویسندگان برجسته ماه» خود قرار داده است. این نهاد که با واکنش های بسیاری مواجه شده و هدف انتقاد شهروندان قرار گرفت.

 هراری چند روز پیش حملات اسرائیل را "حق حمایت از شهروندان خود" توصیف کرد. یاووز کوکتاش، نویسنده دیگری که در فهرست نویسندگان این سایت با نویسنده صهیونیست قرار داشت به وجود اسم خود در کنار نویسنده صهیونیستی به سایت مربوطه اعتراض نمود خواستار حذف اسم خود یا آن نویسنده از لیست نویسندگان شد. سایت مربوطه کوکتاش را از لیست حذف کرد و کوکتاش گفت که مدت کوتاهی پس از پستش از لیست حذف شد و گفت: "من گفتم یا هراری یا من و آنها من را حذف کردند.

خانم سیدا اوزالکان که به جای آقای گوکتاش به لیست اضافه شده بود نیز در واکنشی به افزوده شدن اسم خود گفت: «این بی عدالتی است که من با فردی که آشکارا از نسل کشی وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت می کند و افکارش به اساسی ترین اصول اجتماعی ما آسیب می زند، در یک لیست باشم و این یک ظلم است. لطفاً مرا نیز از لیست خود حذف کنید."

ارتش اشغالگر اسرائیل از ۷ اکتبر حملات نسل کشی به غزه را آغاز کرده است. مهاجمانی که هزاران غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان را به قتل رساندند و بیمارستان ها و مدارس را بمباران کردند، در مقابل چشمان تمام جهان مرتکب جنایات جنگی می شوند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بیانیه خود پس از حملات قتل عامی اسرائیل گفت: "این آخرین نمونه از حملات اسرائیل است که از اساسی ترین ارزش های انسانی بی بهره است. من از همه بشریت دعوت می کنم برای توقف این وحشیگری در غزه که در تاریخ بی سابقه است، اقدام کنند. " پس از کشتار غزه، اقدامات بایکوت علیه اسرائیل و برندهای اسرائیلی به ویژه در ترکیه آغاز شد.

این سایت در واکنش به انتقاد شهروندان بیانیه ای صادر کرد و به خوانندگان حساس کتاب توصیه کرد درباره نظرات هراری تحقیق کنند و گفت: از شما می خواهیم در نقد انتخاب نویسندگان ماه به این موضوع توجه کنید و حداقل در چند جا از تایید گفته های نویسنده غافل نشوید.

هراری صهیونیست کیست؟

یووال نوح هراری، مورخ اسرائیلی، نویسنده کتاب های «۲۱ درس برای قرن بیست و یکم» و «حقوق‌دانان»، این بار با واکنش تند پیروان خود مواجه شد. هراری که نسبت به بحران انسانی در غزه نابینا و ناشنوا بود، بار دیگر در مقاله خود در واشنگتن پست در ۱۹ اکتبر گفت که حماس در اسرائیل "قتل عام" انجام داده است و اسرائیل به حق حمایت از شهروندان خود را بیان کرده است.

ترجمه و تنظیم خبر : مسعود حقیقت
تاربخ:۱۴۰۲/۰۸/۱۴
منبع :https://islamianaliz.com/haber/17505285/siyonist-harariyi-ayin-yazari-yapan-kitapyurdundan-iletisim-faciasi-iki-yazar-listeden-ayrildi

کد خبر 17384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =