فلسطین می‌خواهد اسرائیل از استفاده از سلاح هسته‌ای خودداری کند

تامرالمصری سفیر فلسطین در زیمبابوه: ما از جامعه جهانی می خواهیم که اسرائیل را محکوم کنند و اقدامات مؤثری برای توقف تجاوز نظامی اسرائیل، کشتارهای روزانه و نسل کشی علیه مردم فلسطین انجام دهد.

 دکتر تامر المصری، سفیر دولت فلسطین در زیمبابوه، در بیانیه‌ای اظهارات آمیچای الیاهو، وزیر میراث اسرائیل را که خواستار پرتاب بمب اتمی برای نابودی غزه شده است، وحشیانه و فاشیست توصیف کرد. دولت فلسطین از جامعه بین المللی خواسته است که فوراً اسرائیل را از استفاده از سلاح های هسته ای در نسل کشی جاری در نوار غزه باز دارد.

سفیر المصری گفت: فلسطین این بیانیه را اعلامیه و اعتراف آشکار به نسل کشی و پاکسازی قومی اسرائیل علیه فلسطینیان در سراسر جغرافیای فلسطین می داند. وی گفت: دولت آپارتاید اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون معادل دو بمب اتمی بر غزه پرتاب کرده است که منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار فلسطینی، شامل 70 درصد کودکان، زنان و سالمندان، توسط تسلیحات و با حمایت سیاسی آمریکا شده است. بیانیه بی پروا وزیر فاشیست الیاهو ترجمه جنگ نابودی است که اسرائیل در 30 روز گذشته در نوار غزه به راه انداخته است و چندین تن بمب و مواد منفجره ای که روزانه بر سر خانواده ها در خانه هایشان می ریزد. این همچنین تأییدی است بر این که اسرائیل سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار دارد که امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند، از این رو جامعه بین‌المللی باید استانداردهای دوگانه را برای حذف این تهدیدات هسته‌ای اسرائیل متوقف کند.

دولت فلسطین تأیید می‌کند که درخواست‌های الیاهو وزیر فاشیست امتداد مواضع و سیاست اسرائیل است که حضور مردم فلسطین و حقوق آنها در سرزمین‌شان را نفی می‌کند که نقض آشکار قوانین داخلی و حقوق بشردوستانه است. قتل‌عام‌هایی که هر روزه علیه غیرنظامیان در نوار غزه و کرانه باختری انجام می‌شود، بازتاب روشنی از کمپین‌های تحریک‌آمیز است که توسط مقامات افراطی دولت آپارتاید اسرائیل برای تخریب نوار غزه و آواره کردن جمعیت آن انجام می‌شود. سفیر المصری گفت جامعه بین المللی باید به اسرائیل هشدار جدی بدهد تا از استفاده از سلاح های هسته ای خود علیه فلسطینی ها جلوگیری کند و آن را مجبور به امضای معاهده منع اشاعه کند. او گفت که شکست در جلوگیری از استفاده اسرائیل از سلاح های هسته ای، جهان را در آستانه یک تهدید هسته ای یا جنگ جهانی دیگر قرار می دهد. المصری گفت که بیانیه وزیر الیاهو گسترش ایدئولوژی تروریستی افراطی است. ما از جامعه جهانی می خواهیم که آنها را محکوم کند و اقدامات مؤثری برای توقف تجاوز نظامی اسرائیل، کشتارهای روزانه و نسل کشی علیه مردم فلسطین انجام دهد.

https://www.herald.co.zw/palestine-wants-israel-blocked-from-using-nuke/

کد خبر 17405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =