ما متعهد به حفاظت از میراث فرهنگی برای توسعه هستیم

 یک مقام ارشد دولتی گفت که زیمبابوه متعهد به حفاظت از میراث فرهنگی خود و در عین حال ترویج تنوع فرهنگی به عنوان راهی برای ایجاد توسعه است.

آقای نیکلاس مویو، دبیر دائمی ورزش، تفریح، هنر و فرهنگ، طی سخنرانی در جریان چهل و دومین مجمع عمومی یونسکو، بر تعهد زیمبابوه به اجرای کامل کنوانسیون‌های این نهاد جهانی در زمینه فرهنگ تاکید کرد. او گفت که زیمبابوه در حال حرکت به سمت پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس خود (ICH) است.

ICH به اعمال، بیان، دانش و مهارت هایی اطلاق می شود که جوامع، گروه ها و گاهی افراد آن را به عنوان بخشی از میراث فرهنگی خود می شناسند. زیمبابوه در جریان سازی میراث فرهنگی ناملموس بسیار فعال است، زیرا عامل مهمی در ترویج و حفاظت از تنوع فرهنگی است. دولت یک کمیته ملی میراث ناملموس ایجاد کرد که مسئول اجرای کنوانسیون 2003 در کشور است. در دو سال آینده، زیمبابوه ممکن است لایحه ICH را تصویب کند. او گفت که این کشور از یونسکو برای حمایت مالی از پروژه‌های میراث ناملموس سپاسگزار است که منجر به فهرست‌بندی بیشتر عناصر فرهنگ زیمبابوه می‌شود. وی افزود، زیمبابوه دارای میراث فرهنگی غنی است و ترویج و حفاظت از آن را در اولویت قرار داده است.

آقای مویو گفت که زیمبابوه یک برنامه توسعه مکان‌های میراثی دارد که به دنبال بهبود حفاظت، توسعه و ارائه میراث و همچنین توانمندسازی جامعه و توسعه گردشگری است. به عنوان بخشی از این برنامه، زیمبابوه بازسازی و توسعه مجدد سایت میراث جهانی بزرگ زیمبابوه را که، به خوبی در حال پیشرفت است، تسهیل می کند. دولت همچنین توسعه موزه آزادی آفریقا را در هراره آغاز کرده است.

https://www.sundaymail.co.zw/were-committed-to-safeguarding-cultural-heritage-for-development

کد خبر 17677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =