اسرائیل میزبان خبرنگاران آفریقایی برای کمک به تغییر رویکرد (نگرش به) جنگ است

اسرائیل خبرنگارانی از کشورهای اتیوپی، کنیا، نیجریه، تانزانیا و زیمبابوه را، برای کمک به تغییر نگرش به جنگ، میزبانی می کند

از زمان حملات حماس، به گفته سرگرد دیوید باروخ، سخنگوی نیروی دفاعی اسرائیل (IDF)، هدف حمله اسرائیل "نابودی حماس و بازگرداندن شهروندان اسیر" به خانه است. دولت اسرائیل اخیرا میزبان هیئتی از روزنامه نگاران آفریقایی است که هدف آنها "دیدن آن سوی جنگ جاری اسرائیل و حماس پس از حملات 7 اکتبر توسط گروه فلسطینی حماس" است. این خبرنگاران از کشورهای اتیوپی، کنیا، نیجریه، تانزانیا و زیمبابوه هستند.

حماس که توسط آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است، تاکنون بیش از 1300 کشته و زخمی از اسرائیل برجای گذاشته است و بیش از 120 نفر ربوده شده اند. سرگرد باروخ یکشنبه به خبرنگاران میهمان گفت که پاسخ اسرائیل علیه غیرنظامیان نیست، بلکه حماس را هدف قرار می دهد و این گروه را به استفاده از زیرساخت های غیرنظامی برای انجام حملات متهم می کند. سرگرد باروخ گفت که هدف ارتش اسرائیل از بین بردن کامل گروه تروریستی حماس و بازگرداندن کسانی است که ربوده شده اند. آنها در این مورد دقیق هستند و ممکن است زمان ببرد. زیرا با انداختن یک سکه(شرط بندی) نمی توان جنگ ها را برد و باخت. جنگ علیه مردم فلسطین نیست. حرف طرف اسرائیلی در این جنگ به طور کامل شنیده نشده است. آنها علیه غیرنظامیان نیستند. خساراتی که مردم اسرائیل متحمل شده اند به جهانیان گفته نشده است.

بیش از 20000 فلسطینی در واکنش اسرائیل جان خود را از دست داده اند که نزدیک به دو سوم آنها زن و کودک هستند که باعث همدردی بین المللی نسبت به فلسطینی ها شده است. رهبران جهان، از جمله آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، استفاده «نامتناسب» اسرائیل از زور را به دلیل افزایش تعداد کشته‌های غیرنظامی فلسطینی محکوم کرده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که کشورش تمایلی به تشدید درگیری در منطقه ندارد. ما می دانیم که ایران از حماس، حوثی ها در یمن و حزب الله در لبنان و سایر گروه ها حمایت می کند.

https://www.herald.co.zw/israel-hosts-african-journalists-to-help-change-war-perception-2/

کد خبر 17770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =