چین اشتهای زیادی برای کالاهای زیمبابوه ایجاد می کند

داده های سفارت چین نشان می دهد که تجارت بین چین و زیمبابوه در 9 ماه اول سال 2023 با 39.4 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش جدید آژانس توسعه صادرات این کشور، مرکز تجارت زیمبابوه اعلام کرده است که محصولات زیمبابوه از افزایش تقاضا در چین برخوردار خواهند شد. داده های سفارت چین نشان می دهد که تجارت بین چین و زیمبابوه در 9 ماه اول سال 2023 با 39.4 درصد افزایش به 2.43 میلیارد دلار در مقایسه با مدت مشابه سال 2022 رسیده است که از کل حجم تجارت در سال 2022 پیشی گرفته است. صادرات زیمبابوه به چین در این دوره بالغ بر 136 میلیارد زیم دلار و واردات آن 107 میلیارد زیم دلار بوده است. طبق گزارش آژانس ملی آمار زیمبابوه، در آگوست سال گذشته، چین سومین مقصد بزرگ صادرات زیمبابوه بود و آفریقای جنوبی بزرگترین و امارات متحده عربی در جایگاه دوم قرار گرفتند. از نظر واردات، چین دومین بازار بزرگ زیمبابوه پس از آفریقای جنوبی بود. تجارت بین چین و زیمبابوه در سال های اخیر رشد مثبتی داشته است که عمدتاً ناشی از صادرات معدن و کشاورزی به چین بوده است.

شرکت کنندگان زیمبابوه در نمایشگاه CIIE، که تحت عنوان: عصر جدید، آینده مشترک برگزار شد، از نهادهای دولتی و بخش خصوصی انتخاب شدند. از زمان آغاز به کار در سال 2018، CIIE به یک پلت فرم مهم برای ترویج تجارت جهانی و تسهیل همکاری های بین المللی تبدیل شده است. این به عنوان یک پلت فرم جامع برای نمایش محصولات و خدمات از سراسر جهان، ترویج تجارت دوجانبه و تقویت جهانی شدن اقتصادی طراحی شده است. این نمایشگاه حوزه های مختلفی از جمله تجارت مواد غذایی و محصولات کشاورزی، کالاهای مصرفی، خدمات، خودرو، تجهیزات، فناوری و مراقبت های بهداشتی را به نمایش گذاشت.  شرکت‌های شرکت‌کننده زیر چتر مرکز تجارت زیمبابوه از غذاهای فرآوری‌شده، چرم و هنر و بخش‌های صنایع دستی انتخاب شدند.

آلن ماجورو، مدیر اجرایی مرکز تجارت زیمبابوه اخیراً در جریان یک رویداد در هراره گفت که چین بازار ارزشمندی برای محصولات زیمبابوه است. لیو بایسو، نایب رئیس اتاق شرکت های چینی در زیمبابوه گفت تجارت بین دو کشور در مسیر مثبتی بوده است. او اضافه کرد که با توجه به وسعت بازار چین، در آینده کالاهایی با تنوع و مقدار بیشتری، به ویژه مرکبات زیمبابوه، به چین صادر خواهد شد.

https://www.newsday.co.zw/business/article/200021600/china-develops-strong-appetite-for-zim-goods

کد خبر 17957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =