طی ۵ سال قریب به دو میلیون دانشجو در ترکیه ترک تحصیل کردند

به نوشته پایگاه خبری آنالیز اسلامی به نقل از یورونیوز، یک میلیون و ۹۵۷ هزار دانشجو در طی پنج سال گذشته (سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲) در ترکیه ترک تحصیل کرده اند

به نوشته پایگاه خبری آنالیز اسلامی به نقل از یورونیوز، یک میلیون و ۹۵۷ هزار دانشجو در طی پنج سال گذشته (سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲) در ترکیه ترک تحصیل کرده اند. در حالی که در سال ۲۰۱۵ تعداد ۹۸ هزار دانشجو ترک تحصیل کرده بودند، اما این تعداد در سال ۲۰۲۲ به ۳۹۰ هزار نفر افزایش یافت. نکته قابل تأمل در این مسئله این است که وقایع ترک تحصیل مربوط به موسسات و دانشگاه‌های برجسته و معتبر ترکیه هستند که هزاران جوان آرزوی تحصیل در آن‌ها را دارند.

بر اساس این گزارش کمیته بررسی شاخص کیفیت شورای آموزش عالی ترکیه، تعداد دانشجویانی که بدون فارغ التحصیلی از دانشگاه خارج می شوند بسیار بالا است. بنا بر این گزارش از میان دو میلیون و سیصد هزار دانشجوی ترک تحصیل کرده در بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، تقریبا ۲ میلیون مورد در پنج سال گذشته رخ داده است.

از سوی دیگر، بر اساس داده‌های یورواستات، ترکیه بیشترین تعداد دانشجو به ازای جمعیت را در اروپا دارد. بر اساس داده های سال ۲۰۱۹، تعداد دانشجویان دانشگاهها در این کشور به ازای هر هزار نفر ۹۵ نفر بوده است. در حالی که این عدد در یونان ۷۴ دانشجو بوده است که در رتبه دوم قرار دارد. میانگین اتحادیه اروپا ۳۸ دانشجو به ازای هر هزار نفر می باشد.

تاریخ:۱۴۰۲/۱۰/۲۸
منبع: پایگاه خبری آنالیز اسلامی

https://islamianaliz.com/haber/۱۸۹۲۵۶۸۳/۲-milyon-universiteli-okulu-birakti

ارزیابی: افزایش آمار بیکاران، افول وضعیت اقتصادی و نا امیدی بسیاری از دانشجویان از آینده شغلی از دلایل اصلی ترک تحصیل و میل به مهاجرت از بازخوردهای آن است. خبرهای منتشره حاکی است که آمار مهاجرت نخبگان از ترکیه در طی سالهای گذشته به صورت تصاعدی بالا رفته رفته است.

کد خبر 18282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =