درباره غزه: هم اکنون؛ یا همیشه سکوت کن!

وضعیت کنونی از 7 اکتبر آغاز شد، زمانی که نیروهای دفاعی اسرائیل توسط مبارزان مقاومت میهن پرست فلسطینی غافلگیر شدند و 1200 نفر را از دست دادند. برای قدردانی از قدرت لابی اسرائیل در آمریکا، چند مثال می­زنم. زمانی که چند روز پیش، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، با مطبوعات بین المللی مصاحبه می کرد، یک خبرنگار یهودی سؤالی را به این شکل بیان کرد.  اگر اسرائیل به آمریکا دستور دهد به جنگ بپیوندد، آمریکا چه خواهد کرد؟ لوید آستین حتی به خود زحمت نداد که سوال این زن را اصلاح کند که آیا اسرائیل می تواند به ایالات متحده دستور دهد تا با یک کشور خارجی وارد جنگ شود!

وضعیت کنونی از 7 اکتبر آغاز شد، زمانی که نیروهای دفاعی اسرائیل توسط مبارزان مقاومت میهن پرست فلسطینی غافلگیر شدند و 1200 نفر را از دست دادند. با این حال، این رویداد یک طرح از پیش برنامه ریزی شده را برای از بین بردن 2.3 میلیون فلسطینی غزه با حمایت و مشارکت فعال ایالات متحده آغاز کرده است. هم اکنون که ما صحبت می کنیم، ایالات متحده نیروهای نخبه خود را برای مشاوره به نتانیاهوی نسل کش، در کارزار کشتار مردم غزه قرار داده است.

وقتی به مطبوعات مراجعه می کنیم، متوجه می شویم که هژمونی غرب آخرین نفس های خود را می­کشد. این امپریالیسم، به رهبری کشورهای اروپایی و مستعمرات مهاجران آنها، کانادا، استرالیا و نیوزلند، از نبود اخلاق درست و روایت های نادرست رنج می برد. من باید در اینجا ژست بگیرم تا به رهبران خود، سخنور زیمبابوه ای مورد علاقه خود، برایان کاگورو، را یادآوری کنم. این نظریه اوست. امپراتوری‌ها کاملاً مبتنی بر زور نیستند، اگرچه زور معمولاً کارایی دارد، بلکه مبتنی بر ایجاد و انتشار روایت‌های معتبر است. هژمونی آمریکا و اروپا این روایت را ایجاد کرده اند که رهبری جهانی آنها بر اساس یک آرمان مبتنی بر قوانین استوار است. بنابراین، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌توانست با یک چهره ساده این کلمات را به زبان بیاورد.

اما غزه کل روایت غربی را نه تنها نادرست جلوه داد، بلکه هرگز قرار نبود که در ابتدا برای مردمی غیر از آنهایی که منشاء اروپایی دارند، به کار رود. بدتر از آن، نسل X (توییتر) ایالات متحده (آنهایی بین 15 تا 35 سال) که در دبیرستان یا کالج بوده اند، در معرض پوچی روایت غربی قرار گرفته اند. حضور تلفن همراه، تیک تاک و اینستاگرام را به این اضافه کنید. نسل X توانسته است روایت های هژمونی آمریکا و اسرائیل را دور بزند. همانطور که ما صحبت می کنیم، نسل X در حال سازماندهی ما در تمام تظاهرات در واشنگتن دی سی در 13 ژانویه برای اعتراض به شرارت بزرگی است که علیه فلسطینی ها انجام شده است. به یاد داشته باشید که روایت غربی استدلال می کرد که هژمونی آنها مبتنی بر نظم اخلاقی برتر است. نسل X این دروغ را افشا کرده است.

ماده 11: کنوانسیون ژنو در مورد نسل‌کشی (1948): «نسل‌کشی به هر یک از اعمال زیر اطلاق می‌شود که به قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، قومی یا مذهبی انجام می‌شود، مانند کشتن اعضای گروه، صدمه بدنی یا روحی به اعضای گروه، تحمیل عمدی شرایط زندگی گروهی که به گونه ای محاسبه شده باشد که باعث تخریب فیزیکی به طور کلی یا جزئی شود.»

سی و سه هیئت دانشجویی دانشگاه هاروارد (محل آموزش هژمونی غربی) و هیئت های دانشجویی در سراسر ایالات متحده، از جمله اعضای دانشگاه جورج تاون (پیشرو در آموزش حقوق) و آنهایی از دانشگاه استنفورد، علیرغم تهدیدهای لابی یهودی که آنها را تهدید به تنبیه میکنند، در حال سرپیچی از قوانین و ایستادن در کنار فلسطینی های رنج دیده هستند. اما موضوع اینجاست. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روی سکو می‌ایستد و می‌گوید که به دلیل مقاومت وطن پرستان غزه که منجر به کشته شدن 1200 شهروند اسرائیلی شد، او قصد دارد 2.3 میلیون غزه را از خانه‌هایشان بیرون کند. نتانیاهو در حالی این سخنان وقیح را می گفت که همرزمانش، رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، در کنار او بود.

نوشته: کن موفوکا؛ یک مورخ و فعال رسانه ای زیمبابوه ای

https://www.newsday.co.zw/thestandard/standard-people/article/200022047/about-gaza-speak-now-or-forever-be-silent

کد خبر 18540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =