معرفی مراکز: کمپانی فیلمسازی مُسفیلم

مُسفیلم با مدیریت کارگردان مشهور روس؛ کارن شاه‌نظروف یک شرکت پیشرو در صنعت فیلم روسیه است که بهترین نیروهای سینمایی خلاق و تولید فیلم را کنار هم آورده است. دارای یکی از مدرن‌ترین استودیوهای جهان که مجهز به تجهیزات پیشرفته و چرخه کامل تولید فیلم است. پایه تولید سینمای مسفیلم اکثر محصولات فیلم مدرن روسیه، سریال‌های تلویزیونی، تبلیغات و موارد دیگر را شامل می‌شود.

مُسفیلم با مدیریت کارگردان مشهور روس؛ کارن شاه‌نظروف یک شرکت پیشرو در صنعت فیلم روسیه است که بهترین نیروهای سینمایی خلاق و تولید فیلم را کنار هم آورده است. دارای یکی از مدرن‌ترین استودیوهای جهان  که مجهز به تجهیزات پیشرفته و چرخه کامل تولید فیلم است. پایه تولید سینمای مسفیلم اکثر محصولات فیلم مدرن روسیه، سریال‌های تلویزیونی، تبلیغات و موارد دیگر را شامل می‌شود.مسفیلم بخشی از میراث ملی روسیه محسوب می‌شود و بیش از 2000 فیلم بلند در آن ساخته شده و نسلی از تماشاگران سینمای روسیه با آنها بزرگ شدند. مسفیلم از 30 ژانویه 1924 کار خود را آغاز کرده و سال جاری صدسالگی این کنسرسیوم است. در طول سال‌ها، کارگردانان فوق العاده‌ای در استودیو کار کرده‌اند و آثار آنها در صندوق طلایی سینمای روسیه و جهان گنجانده شده است.

فیلم‌هایی که در استودیو فیلم ساخته می‌شوند، در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی فیلم شرکت کرده و جوایزی کسب می‌کنند؛ جوایز جشنواره فیلم مسکو، «شیر سنت مارک» ونیز، «نخل طلایی» جشنواره کن، «اسکار» آکادمی فیلم آمریکا، «خرس» برلین، «عقاب طلایی» روسیه، جوایز دولتی اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه و جوایز بسیار دیگر از آن جمله‌اند.تولید فیلم در روسیه تقریبا بلافاصله پس از اختراع سینما - در سال 1896، یک سال پس از اکران فیلم‌های برادران لومیر در پاریس ظاهر شد. پیش‌تر در دهه‌های اول قرن بیستم چندین استودیو فیلم در روسیه فعالیت می‌کردند که از جمله مشهورترین آنها در مسکو دو استودیو - الکساندر خانژونکوف و جوزف ارمولیف بودند.

سادگی و در دسترس بودن این هنر جدید پس از انقلاب 1917 مورد تقاضا بود. دولت روسیه شوروی به سرعت از نقش سینما به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی استفاده کرد و در سال 1919، با فرمانی خاص، تمام شرکت‌های سینمایی موجود را ملی نمود. در سال‌های اولیه، دولت شوروی مجبور بود بسیاری از مشکلات مهم را حل کند و احیای صنعت فیلم که زمانی شکوفا شده بود، یکی از اولین مکان‌ها را در میان آنها به خود اختصاص داد.

تا به امروز، کنسرسیوم فیلم به یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های سینمایی در جهان تبدیل شده است. این استودیو مطابق با مدرن‌ترین الزامات تولید فیلم، مطابق با استانداردهای بین المللی، چه از نظر تجهیزات فنی و چه از نظر طیف گسترده‌ای از خدمات ارائه شده، امکان تولید کامل فیلم را در تمام مراحل، از جمله دوره‌های آماده‌سازی، تصویربرداری و تدوین فراهم می‌کند. در عین حال که مسفیلم یک ساختار دولتی است، منحصرا با سرمایه شخصی خود فعالیت کرده و توسعه می‌یابد، بودجه دولتی ندارد و سودآوری خود را حفظ کرده و خودکفاست.

مسفیلم علاوه بر ارائه خدمات تولیدی پیشرفته در کل چرخه تولید فیلم، سرمایه‌گذاری زیادی در بازسازی دیجیتال مجموعه شاهکارهای سینمای روسیه و شوروی انجام می‌دهد.در سال 2023، مرکز جدید و مدرنی در مسفیلم افتتاح شد؛ بزرگترین پاویلیون و مرکز سینمایی با مساحت 3500متر مربع.

منبع:https://mosfilm.ru/

کد خبر 18654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =