در داغستان، 2 میلیارد روبل برای بازسازی قلعه قرن 19 اختصاص داده می‌شود

در داغستان روسیه قصد دارند حامیان هنر را برای بازسازی قلعه اختین جذب کنند. حجم کل کار دو میلیارد روبل برآورد شده است. به گفته ابوالکریم پالچایف، رئیس منطقه اختین منابع مالی از بنیاد خیریه قلعه اختین تخصیص خواهد یافت.

در داغستان، 2 میلیارد روبل برای بازسازی قلعه قرن 19 اختصاص داده می‌شود.در داغستان قصد دارند حامیان هنر را برای بازسازی قلعه اختین جذب کنند. حجم کل کار دو میلیارد روبل برآورد شده است. به گفته ابوالکریم پالچایف، رئیس منطقه اختین منابع مالی از بنیاد خیریه قلعه اختین تخصیص خواهد یافت.وی اظهار داشت: کار طراحی در حال تکمیل است، ما به زودی مرمت را آغاز خواهیم کرد. این کار قرار است تا پایان سال 2026 تکمیل شود. پالچایف خاطرنشان کرد که قلعه بازسازی شده به یک زیرساخت گردشگری کلیدی برای منطقه تبدیل خواهد شد، سرمایه‌گذاری را جذب خواهد کرد و مشاغل بیشتری ایجاد می‌نماید.قلعه اختین در جنوب داغستان در قرن نوزدهم در محل تلاقی رودخانه‌های سامور و آختی‌چای ساخته شده است. بالای دروازه اصلی تابلویی با این کتیبه وجود دارد: «دژ در سال 1839 در زمان امپراتور نیکلای اول توسط فرمانده یک سپاه جداگانه قفقازی، ژنرال پیاده نظام یوگنی گولووین تاسیس شد.»

منبع:https://rodina-history.ru/2024/02/17/reg-skfo/v-dagestane-na-rekonstrukciiu-kreposti-xix-veka-vydeliat-okolo-2-mlrd-rublej.html

کد خبر 18656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =