معرفی مراکز: انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی

انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی مرکز آموزشی پیشرو در روسیه برای آموزش شرق‌شناسان و آفریقاشناسان جهت بکارگیری متخصصان در کشورها و مناطق آسیا و آفریقاست.

انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی[1]   وابسته به دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونسف (ام گ او)

آموزش شرق‌شناسی در دانشگاه مسکو در پیش‌نویس فرمان تأسیس دانشگاه اصلی روسیه، که در 12 ژانویه 1755 توسط امپراطور الیزابت پترونا تأیید شد، به طور قانونی ارائه شده است.در ابتدا زبان‌ها مورد مطالعه قرار می‌گرفتند؛ عبری به عنوان زبان کتاب مقدس و ترکی-تاتاری به عنوان زمینه مهمی برای روس‌ها در داخل و خارج از کشور.در سال 1804، در آستانه نیم قرن تأسیس دانشگاه امپراتوری مسکو، منشوری تصویب شد که بر اساس آن، گروه زبان‌های شرقی در بخش علوم کلامی دانشکده‌های فلسفی گنجانده شوند و اولین استاد تمام در چنین گروهی در سال 1818 یکی از دانشجویان دانشگاه به نام الکسی واسیلیویچ بولدیرف بود که بعدها رئیس گروه علوم ادبی و رئیس دانشگاه شد، نویسنده اولین کتاب‌های درسی و گردآورنده آثار عربی و گلچین‌های به زبان فارسی.

از اواسط قرن 19 آموزش شرق‌شناسی در دانشگاه در رشته‌های زبان‌شناسی، تاریخ و اقتصاد در دانشکده‌های مربوطه آغاز شد. روابط نزدیک با موسسه زبان‌های شرقی لازارف (از سال 1921 موسسه مطالعات شرقی مسکو) برقرار گردید.در دوران شوروی، شرق‌شناسی سرانجام شکل لازمه را پیدا کرد و به چارچوبی میان رشته‌ای محدود شد. زبان‌شناسی، نقد ادبی، تاریخ، باستان‌شناسی، اقتصاد.در طول جنگ بزرگ میهنی، علوم شرقی و آموزش و پرورش در دانشگاه مسکو طراحی ساختاری دریافت کرد: در سال 1943، گروه شرق در دانشکده زبان‌شناسی به عنوان بخشی از گروه‌های زبان ترکی و ایرانی تشکیل شد؛ در سال 1944، گروه تاریخ کشورهای شرق در دانشکده تاریخ به عنوان بخشی از گروه‌های: تاریخ کشورهای خاورمیانه و تاریخ کشورهای خاور دور ایجاد شد. در سال 1953، گروه فیلولوژی چینی به دانشکده زبان‌شناسی ملحق گشت.

 24 ژوئن 1956 تاریخ رسمی ایجاد بخش‌های شرقی در دانشکده‌های تاریخ و زبان‌شناسی (در حال حاضر انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی) دانشگاه دولتی مسکو به نام M.V. لومونوسف است.

1 سپتامبر 1975، پروفسور رومن تیموفیویچ آخراموویچ، فارغ‌التحصیل سال 1949 از مؤسسه امور خارجه مسکو، به عنوان مدیر انستیتو منصوب شد و پس از آن فارغ‌التحصیلان دانشگاه مسکو به عنوان مدیر انتخاب شدند و اکنون رییس این انستیتو آلکسی ماسلوف است.این انستیتو اکنون دارای بخش‌های مختلفی چون: فیلولوژی، تاریخ، اقتصاد، گروه‌های آموزش جامع و مراکز تخصصی تحلیلی است. انستیتو همچنین دارای یک موزه به نام «تاریخ مشرق‌زمین» است.

ارتباط:   office@iaas.msu.ru

وبسایت:    iaas.msu.ru

منبع:   https://iaas.msu.ru/about/


[1] . Институт стран Азии и Африки

کد خبر 18697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =