دو رویداد مهم بین‌المللی در مسکو برگزار شد: فروم جهان چندقطبی 26 فوریه و دومین کنگره جنبش بین‌المللی روسوفیل‌ها 27 فوریه 2024.

راسیسکایا گازتا 26 فوریه 2024 نوشت: روسوفیل‌ها[1] و مبارزان برای دنیای چندقطبی از سراسر جهان در مسکو جمع شدند.دو رویداد مهم بین‌المللی در مسکو برگزار شد: فروم جهان چندقطبی 26 فوریه و دومین کنگره جنبش بین‌المللی روسوفیل‌ها 27 فوریه 2024.بیش از 300 نماینده از نخبگان روشنفکر خارجی از 130 کشور جهان در رویدادهای مکمل این گردهمایی‌ها در حمایت از روسیه و مبارزه این کشور برای جهانی عادلانه بدون هژمونی «غرب جمعی» شرکت کردند.این افراد «یک تمایل مشترک برای مقابله با روسوفوبیا ناشی از تبلیغات دشمنان روسیه، با فعالیت‌های سازنده، خلاقانه و فکری دارند که هدف آن پیوندهای بین فرهنگی و تقویت پل‌های دیپلماسی عمومی‌ست.»

این نخبگان مورد استقبال نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه؛ ماریا زاخارووا قرار گرفتند. وی به آنان گفت: شما در یک لحظه کلیدی به روسیه آمدید. ما در حال مبارزه هستیم و هرکس جبهه خود، خط پیشرفت خود را دارد. ما برای حقیقت و عدالت می‌جنگیم. برای عزت و انسانیت. ما برای آینده فرزندانمان می‌جنگیم.

دستور جلسات فروم چندقطبی برای پاسخ به این مفاهیم بود:

 «جنوب جهانی: تغییر معماری جهانی»

«غرب پس از هژمونی؛ آیا می‌توان تمدن اروپایی را نجات داد؟»

«نقش چین در جهان چند قطبی»

در چارچوب بخش‌های موضوعی کنگره روسوفیل‌ها نیز مسائل مربوط به بازگشت هموطنان، ارزش‌های سنتی و جنگ اطلاعاتی- ترکیبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الکساندر دوگین، فیلسوف، نظریه‌پرداز روس و بنیانگذار جنبش اوراسیا درباره فروم جهان چندقطبی گفت:

- افرادی که دنیای چندقطبی جدیدی را خواهند ساخت، اینجا جمع شده‌اند. مفهوم افراد همفکر این است که ما یک ایده داریم اما هنوز به ایده وحدت تبدیل نشده است؛ ما در حال جستجو و توسعه آن هستیم و این افراد نماینده تمدن‌های خود هستند؛ چینی، هندی، مسلمان، آفریقایی، آمریکای لاتین؛ تمدن‌های جایگزین غرب که امروز نیز به دنبال اندیشه‌های خود هستند. چیزی که ما را متحد می‌کند این است که ما قاطعانه هژمونی ایالات متحده و جهان تک‌قطبی را رد می‌کنیم.

نیکالای مالینوف، رئیس «جنبش بین‌المللی روسوفیل» بلغارستان:

- هدف ما جلوگیری از تبدیل بلغارستان و به طورکلی اروپای شرقی به «ضد روسیه» است، چیزی که امروز اوکراین به آن تبدیل شده و به همین دلیل است که ما ابتکار عمل را برای ایجاد جنبش بین‌المللی روسوفیل به دست گرفتیم و روسیه از آن حمایت کرد.

پپه اسکوبار، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مشهور برزیلی:

- امروز جنگ تمدنی و فرهنگی در جریان است. من می‌بینم که چگونه روسیه و تمدن روسیه در خط مقدم مبارزه برای یک جهان چندقطبی جدید قرار دارد. مبارزه با غرب نیهیلیست، زیرا هیچ ارزش یا حقیقتی در آنجا باقی نمانده است. من محصول غرب هستم، جایی که به دنیا آمدم، بزرگ شدم، درس خواندم و کار کردم. اما امروز در کشورهای غربی، در درجه اول در ایالات متحده، ناامیدم. قبلا ایالات متحده را امپراتوری هرج و مرج می‌نامیدیم، اما امروز آن را امپراتوری دروغ باید بنامیم و این حقیقت است.

میکیس فیلانیوتس، شخصیت عمومی، برنده مدال پوشکین برای خدمات در تقویت دوستی و همکاری روسیه و قبرس:

- ما امروز اینجا هستیم تا از روسیه حمایت کنیم. متاسفانه امروزه جمهوری قبرس مستعمره ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا است اما ما همراه با روسیه برای هموار کردن راهی جهت دستیابی به جهانی بهتر و عادلانه‌تر مبارزه خواهیم کرد.

منبع:https://rg.ru/2024/02/26/rusofily-i-borcy-za-mnogopoliarnost-so-vsego-mira-sobralis-v-moskve.html


[1] . روسوفیل به معنای عشق به هر چیزی که روسی است، یا به طور جداگانه به هر جنبه‌ای از هویت روسی (مستقیما برای روسیه، یا برای مسیر سیاسی آن، یا به فرهنگ روسی، یا به روس‌ها کمک کند)

کد خبر 18717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =