جوانان روسیه دهمین میلیون کارت پوشکین را دریافت کردند

وزیر فرهنگ روسیه اعلام کرد تاکنون شمار کارت‌های پوشکین که به جوانان روسی برای استفاده از اماکن فرهنگی داده شده به 10 میلیون رسیده است.

7 مارس 2024

وزیر فرهنگ روسیه افزود: از زمان راه‌اندازی این برنامه در سپتامبر 2021، دریافت‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از آن بیش از 63 میلیون بلیط برای مؤسسات فرهنگی به مبلغ کل بیش از 31 میلیارد روبل خریداری کرده‌اند. 3 دسته خرید محبوب شامل بلیط‌های سینما، تئاتر و موزه است. تا به امروز، شرکت‌کنندگان در این برنامه در بیش از 40 هزار رویداد در حدود 12 هزار موسسه فرهنگی در سراسر روسیه حضور داشته‌اند.

برنامه کارت پوشکین در سپتامبر 2021 به ابتکار رئیس جمهور روسیه در این کشور آغاز شد و هدف آن آشنایی جوانان با ارزش‌های فرهنگی روسی و سهیم شده آنان در رویدادهای فرهنگی هنری است.در این برنامه جوانان 14 تا 22 سال می‌توانند برای دریافت کارت اقدام کنند و با در دست داشتن آن  هزینه بلیط موزه‌ها، تئاترها، سینماها، سالن‌های کنسرت، انجمن‌های فیلارمونیک، هنرستان‌ها و سایر موسسات فرهنگی در سراسر کشور را بپردازد. به هر کارت سالانه 5000 روبل اعتبار داده می‌شود. برنامه کارت پوشکین توسط وزارت فرهنگ روسیه با همکاری وزارت توسعه دیجیتال اجرا می‌شود.

منبع:https://t.me/olga_b_lyubimova

کد خبر 18753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =