فیلم پاکستانی "درخت جامن" برنده جایزه کن شد.

صنعت تولید فیلم پاکستان در سراسر جهان شناخته شده است. بسیاری از فیلم های کوتاه و بلند پاکستانی در جشنواره جهانی کن جوایزی را کسب کردند و اکنون بار دیگر فیلم کوتاه پاکستانی "درخت جامن" ]درخت آلو جاوا[ برنده جایزه جشنواره کن، بزرگترین جشنواره فیلم جهان شده است. رافع راشدی کارگردان فیلم "درخت جامن" به خاطر کسب جایزه جشنواره کن به بازیگران و تمام اعضای این فیلم تبریک گفت. داستان این فیلم برگرفته از رابطه زن و شوهر و خشونت خانگی است.

فیلم کوتاه پاکستانی "درخت جامن" ]درخت آلو جاوا[ برنده جایزه جشنواره کن، بزرگترین جشنواره فیلم جهان شده است. رافع راشدی کارگردان فیلم کوتاه برگرفته از شخصیت منفی عدنان صدیقی در پست اینستاگرامی خود از برنده شدن جایزه بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کن به فیلم " درخت جامن" خبر داد. رافع راشدی کارگردان فیلم "درخت جامن" به خاطر کسب جایزه جشنواره کن به بازیگران و تمام اعضای این فیلم تبریک گفت. داستان این فیلم که برگرفته از رابطه زن و شوهر و خشونت خانگی است توسط "بی گل" نویسنده پاکستانی، نوشته شده است و فیلم مذکور را "فیصل کاپادیا" تولید کرده است. بنر فیلم "درخت جامن" در ماه گذشته، در ژانویه منتشر شد و فاش کرد که داستان این فیلم کوتاه موضوعاتی مانند رابطه زن و مرد، آزار و اذیت، تجاوز جنسی و شهوت را در بر می گیرد. در این فیلم عدنان صدیقی در نقش منفی کریم، شخصیت برجسته صنعت شوبیز پاکستان حضور دارد. عدنان صدیقی، ماها طاهرانی و فوزیه امن نیز از بازیگران این فیلم هستند. لازم به ذکر است، در گذشته نیز بسیاری از فیلم های کوتاه و بلند پاکستانی در جشنواره جهانی کن جوایزی را کسب کردند.

منبع:

روزنامه دان نیوز/ جنگ/ اکسپرس نیوز مورخ 9 و 10 اسفند ماه 1402

https://www.express.pk/story/2611130/24/

https://jang.com.pk/news/1325389

https://www.dawnnews.tv/news/1226756/

برخی از تحلیلگران معتقدند صنعت تولید فیلم پاکستان در سراسر جهان شناخته شده است، اما پس از گسترش کرونا، این صنعت کمی فعالیت را از دست داد و اکنون دوباره فعالیتهای خود را ارتقا داده است. "جویلند" اولین فیلم پاکستانی است که در جشنواره کن برنده جایزه شده بود، فیلم کوتاه پاکستانی "نور" نیز برنده جایزه کن شده بود که داستان دختری است که به دلیل نقص بینایی با چالش‌ های مختلفی روبرو می ‌شود. اکنون فیلم پاکستانی "درخت جامن" جایزه کن را دریافت کرد و همچنین بسیاری از فیلم های کوتاه و بلند پاکستانی در جشنواره جهانی کن جوایزی را کسب کردند. در سال 2019 میلادی فیلم کوتاه پاکستانی "دارلنگ"(عزیزم) نیز برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم ونیز شده است. فیلم "در شعله های آتش" ساخته ضرار خان، فیلمساز پاکستانی نیز در جشنواره فیلم تورنتو نامزد دریافت جایزه "منتخب مردم" شد، این فیلم برای جایزه اسکار نیز منتخب شد، اما موفق به دریافت جایزه اسکار نشده است. برای توضیحات بیشتر به لینک های زیر مراجعه شود:

"فیلم جویلند":

https://www.dawnnews.tv/news/1182697/

"فیلم نور"

https://urdu.geo.tv/latest/328383-

"فیلم دارلنگ"

https://dailyausaf.com/showbiz/news-201909-36767.html

فیلم "در شعله های آتش"

https://www.nawaiwaqt.com.pk/23-Dec-2023/1753148

کد خبر 18803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =