آغاز چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه از 31 فروردین تا 6 اردیبهشت 1403 با حضور پررنگ سینمای ایران در بخش‌های مختلف آن، کار خود را آغاز کرد.

این رویداد با مشارکت 240 فیلم از 56 کشور جهان دارای بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی است.در مراسم افتتاحیه این رویداد که جمعه 31 فروردین برگزار شد، حضار به یاد قربانیان حادثه تروریستی اخیر در تالار شهر مسکو، یک دقیقه سکوت کردند و در ادامه الگا لوبیماوا وزیر فرهنگ روسیه پیام رییس‌جمهور این کشور را قرائت نمود و اظهار داشت: ما مفتخریم که مهمانان ارجمندی از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت دارند و برای ما بسیار مهم است که فیلم‌سازان بزرگ، اثر خود را به جشنواره ما سپرده‌اند.

برنامه‌های این جشنواره شامل بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات‌ست، گذشته‌نگر و فیلم‌های اعضای بریکس است.آثار مختلفی از سینمای ایران در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات ست، مرور آثار گذشته‌نگر و فیلم‌های مربوط به کشورهای عضو بریکس حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز محسوب می‌شود و اولین بار در سال 1935 برگزار شد. در این جشنواره طی سالیان متمادی شاهکارهای سینمایی از کشورهای مختلف شرکت داشته و بزرگ‌ترین فیلمسازان از سراسر جهان در بخش هیات داوران آن به قضاوت آثار پرداخته‌اند. این رویداد که ریاست آن را نیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روس و رییس اتحادیه سینماگران این کشور بر عهده دارد، طی 20 سال اخیر بویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

منبع:https://46.moscowfilmfestival.ru/

کد خبر 19185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =