زیمبابوه؛ ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای (استارلینک) را به چالش می کشد

مقامات زیمبابوه در حال مذاکره با استارلینک هستند

زیمبابوه به استارلینک مجوز فروش محصول خود را به دلایل امنیتی نداده است، علیرغم اینکه چندین شرکت نیمه دولتی و افراد از خدمات آن استفاده می­کنند. به گفته یک منبع موثق نزدیک به تحولات، مذاکرات بین نمایندگان دولت و مقامات استارلینک در حال حاضر در جریان است. با این حال، منابع دولتی به نیوزدی گفتند که آخرین موضع دولت پس از آن بود که متوجه شد گجت‌های استارلینک به زیمبابوه هجوم آورده است و هم اکنون مقابله با آن، نبردی شکست خورده است. اخیراً، آدلاید چیکورونگو، مدیر اجرایی سابق شرکت پخش زیمبابوه، به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه یک کیت اینترنتی استارلینک را برای پخش کننده دولتی خریداری کرده است، علیرغم موضع دولت در مورد غیرقانونی بودن آن، اخراج شد.

پیش از این، ZBC از خدمات اینترنت زنده برای پخش زنده در مناطق روستایی استفاده میکرد که در آن اتصال اپراتورهای شبکه تلفن همراه محلی وجود نداشت. سازمان تنظیم مقررات پست و مخابرات زیمبابوه اخیراً اعلام کرد که استارلینک برای مجوز فعالیت درخواست نکرده است. اقدامات دولت برای تعامل با استارلینک علیرغم عملیاتی برای دستگیری افرادی که از این سرویس استفاده می کنند انجام می شود. استارلینک در حال حاضر در چندین کشور آفریقایی از جمله نیجریه، موزامبیک، زامبیا، کنیا و مالاوی در دسترس است.

مزیت اصلی استارلینک این است که سرعت سریع‌تر و تأخیر کمتری را در مناطق دورافتاده‌ای که ماهواره و اینترنت تلفن همراه تنها گزینه‌ها هستند، ارائه می‌دهد. این اینترنت بسیار ارزان تر، بدون پوشش و سریعتر از خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان اینترنت کشور است.

https://www.newsday.co.zw/local-news/article/200024290/zim-in-starlink-u-turn-engages-satellite-internet-service-provider

کد خبر 19236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =